×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
مصرف برق در لرستان ۲۸درصد افزایش یافت

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان گفت: مصرف برق در لرستان ۲۸درصد افزایش یافت.

به گزارش پژواک لرستان، فریدون خودنیا در جمع خبرنگاران این شهرستان با اشاره به مشترکین غیرمجاز شرکت توزیع برق استان لرستان اظهار داشت: در استان لرستان ۵هزار مشترک برق غیرمجاز داریم که چنانچه به مجاز تبدیل شوند ۱۰میلیارد تومان درآمد خواهیم داشت، ولی متأسفانه درآمد شرکت در این زمینه کمتر از ۲میلیارد تومان است ولی اگر بتوانیم بهره‌وری را در سازمان بالا ببریم درآمد بالاتر می‌رود.

وی افزود: درآمد حاصل از وصول مطالبات به حساب خزانه دولت واریز می‌شود و خزانه نیز این پول‌ها را به حساب سازمان هدفمندی یارانه ها واریز می‌کند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان با بیان اینکه به‌ازای هر درجه افزایش دما ۴درصد مصرف برق بالا می‌رود عنوان کرد: با توجه به روزهای گرم سال و افزایش دمای هوا طی هفته گذشته مصرف برق  در استان ۲۸ درصد افزایش یافته‌است که در همین راستا از مردم تقاضا داریم چنانچه ۱۰درصد مصرف برق را کاهش بدهن دشرکت توزیع برق  خدمات بهتری به آن‌ها ارائه خواهد داد.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه الگوی مصرف بهینه استان لرستان ۵۹۰ مگاوات بوده ولی در حال حاضر مصرف در در یک روز  630 مگاوات است که این میزان مصرف در شب به ۶۷۰ مگاوات نیز افزایش می‌یابد.

خودنیا با اشاره تغییر ساعات اداری جهت صرفه‌جویی در مصرف برق گفت: جابه‌جایی ساعات کاری ادارت سبب شده که  14 مگاوات مصرف برق کاهش داشته باشد که این میزان کاهش معادل مصرف برق  14هزار مشترک خانگی است.

وی با اشاره به خسارات ناشی از سیلاب به شبکه‌های توزیع برق لرستان تصریح کرد: در سیلاب اخیر ۱۱۹میلیارد تومان به شبکه‌های توزیع برق این استان خسارت وارد شده‌است، بر همین اساس حدود ۷۶میلیاردتومان اعتبار داده‌اند که از این میزان تاکنون ۶۱میلیارد تومان تخصیص داده شده و بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که با استان مرکزی داشته‌ایم از میزان ۲۱میلیاردتومان تاکنون ۵میلیارد تخصیص داده‌اند.

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false