×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
مهدی میرزاوند: در خصوص نامه اصحاب رسانه به رئیس جمهور/ توقعات را تقلیل ندهیم


در ابتدا خدا را شاکریم که موضوع محرومیت زدایی لرستان، دغدغه ی اصحاب رسانه استان است. اما در تنظیم فراخوان ارسالی برای ریاست جمهوری، معتقدیم مشکل اساسی لرستان کمبود اعتبارات می باشد. لاکن تا مادامی نگاه ارباب رعیتی وزارت نیرو به لرستان تغییر نکند و سهم ما را از آب های سرزمین مادری مان با تخصیص عملی اعتبارات و اجرایی احداث سدها مشخص نکنند، محرومیت در لرستان تشدیدتر می شود. تا زمانی توسعه کشاورزی( پمپاژخانه ، کانال کشی زهکشی و خروج دامپروری از خام فروشی)، زیرساخت های گردشگری با جذب سرمایه گذار قوی، اعتبارات درصد پایین در جهت تقویت اشتغال( صنایع تبدیلی و تکمیلی)، به استان اختصاص پیدا نکند، هر گونه تغییر در چرخه ی مدیریتی استان، آب در هاون کوبیدن است. تا مادامی نگاه صفر سیاسی از توسعه اقتصادی استان دور نشود، تا مادامی جذب سرمایه گذار قوی به پیروی از برنامه ششم توسعه برای ممانعت از مهاجرت به کلان شهرها انجام نگیرد، تا زمانی اعتبارات زیر ساخت ریلی به لرستان تعلق پیدا نکند، هر گونه تغییر مدیریتی در استان به پیروی از ادوار گذشته، استفاده سیاسیون از مزایای قدرت است که معتقدیم این گناهی نابخشودنی است. آری مدیر کارآمد و میدانی نیاز لرستان است، اما مدیریت بدون منابع قوی اقتصادی به مثابه ی تفنگ بدون فشنگ می باشد. در تحلیل انتصاب مدیران دولت های پسا انقلاب، انصافا هیچ دولتی به اندازه ی دولت اعتدال به نخبگان بلاد لرنشین در کشور میدان نداده است، منتهی مشکل محرومیت لرستان و بلاد لرنشین، عقب افتادگی زیرساخت های اقتصادی است که در طول چند دهه رقم خورده است.

توسعه در لرستان قربانی نگاه صفر سیاسی و تقابل های سیاسی است. این امر در تحقیق و بررسی استان های همجوار لرستان خودنمایی می کند. ما جزو استان های اول فقر، فلاکت، مهاجرت و تورم هستیم، سالانه به اندازه ی جمعیت بخش شاهیوند چگنی( ۱۲ هزار نفر) استان لرستان مهاجر فرست است.

امروز توسعه، همپای زندگی بهتر تلقی می شود و استان های مرکزی نسبت به گذشته از آن بیشتر منتفع می شوند و توسعه را برحسب پیشرفت به سوی اهداف رفاهی شهروندان تعریف می کنند. استان اصفهان با سی کارخانه عظیم در صنعت، اراک از لحاظ گوناگونی محصولات صنعتی، نخستین، از لحاظ وجود صنایع مادر، دومین و به‌طور کلی یکی از چهار قطب صنعتی کشور محسوب می‌شود. همدان و میزان درآمد همدان از صنعت گردشگری چندین برابر درآمد کشاورزی در لرستان است. نقش آب در توسعه ی خوزستان با وجود ده سد بزرگ بدون در نظر گرفتن هلدینگ های قوی پتروشیمی و فولاد این استان را در زمره استان های پردرآمد کشور قرار داده است، در حالیکه در تاریخ اقدامات حوزه ی آب وزارت نیرو ، دریغ از یک طرح آب محور در لرستان! متاسفانه مافیای آب وزارت نیرو اجازه ی هرگونه تحول و توسعه ی آبی را از آب های سرزمین مادری مان گرفته است.

توقع و مطالبه ی ما از دولت سیزدهم تحول در اقتصاد استان است و این امر مستلزم تخصیص اعتبارات ملی به زیرساخت های توسعه لرستان است.

تغییر و تحول در مدیریت لرستان به تعداد انتخابات ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی با نگاه صفر سیاسی بدفعات انجام گرفته است، لاکن ما از دولت جدید در ابتدا تخصیص اعتبارات اختصاصی را مطالبه خواهیم کرد و سپس مدیران دلسوز و عملگرا برای اجرایی نمودن اعتبارات، به امید خدا./ کانال گفتمان توسعه استان، مطالبه گر توسعه استان لرستان

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false