×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
میراث فرهنگی و گردشگری لرستان پاسخ دهد: مهدی میرزاوند


روایت پر غصه ی جدا کردن قسمت هایی از خاک پرگهر و زر خیز لرستان این ودیعه پر نعمت الهی مربوط به امروز نمی باشد، روزگاری نه چندان دور اندیمشک از خوزستان امروزی، دره شهر از استان ایلام امروزی، داران از استان اصفهان امروزی، تویسرکان و ملایر از همدان امروز جزء خاک لرستان بوده و هنوز جمعیت قابل توجهی از طوایف لرستان در این شهرها زندگی می‌کنند که وابستگی ها و روابط قوی و خویشاوندی و حتی فکری خویش را با سرزمین مادری لرستان قطع نکرده اند.

طرح شوم و زیر پوستی الحاق قسمت هایی غنی و پر از ثروت در مرزهای لرستان چند سالیست، بطور جدی توسط برخی نمایندگان و مسئولین زیاده خواه استان های همجوار بصورت خاموش، اما پرقدرت پیگیری می گردد. مناطقی بکر و غنی که مشمول لطف و عنایت خداوندگار و خالق هستی قرار گرفته و غیر از منابع مختلف از جمله آب و بارش های آسمانی« مایه حیات» از چشم اندازی خاص برخوردار بوده و در چشم هوشیار جلوه عظمت و جمال الهی محسوب می شود… آبشار شوی« تله زنگ»، تنگه هلت و رودخانه زال، سد بختیاری « بلند ترین سد بتونی دو قوسی جهان»، کوههای سر به فلک کشیده الیگودرز در مرز اصفهان و چهارمحال بختیاری و امروز دریاچه تمی، تراژدی تلخی هستند که یکی پس از دیگری در سکوت و بی خیالی مسئولین لرستان و بی تفاوتی نخبگان و کنشگران اتفاق افتاده و یا در دست اقدام است.

میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان، بیش از همه امروزه در این راستا در مظان اتهام و بی تفاوتی ست… بنظر می رسد این اداره کل بعنوان متولی مستقیم جاذبه های گردشگری استان از بابت پیگیری امورات در این زمینه راه بی تفاوتی و خموشی پیشه کرده و بایستی به این روند پایان دهد.

اینک که خبر ثبت ملی دریاچه تمی در رسانه ها منتشر و آه از نهاد افراد دغدغه مند این سرزمین را برآورده است، لازم است مدیرکل محترم این اداره کل به خویشتن تکانی دهد و با تهیه مرقومه ای مستند و مستدل خواستار باز پس گیری این نگین زیبای کوه های سر به فلک کشیده لرستان شود، تا در زمره آثار طبیعی لرستان ثبت و به این استان برگردانده شود.

طبیعی است هماهنگی با نماینده عالی دولت در استان و نمایندگان استان در این رابطه وظیفه ذاتی این اداره کل است و امید است در اسرع وقت به انجام برسد.

نمایندگان محترم استان لرستان بالاخص دکتر محمد خدابخشی منتخب شهرستان الیگودرز از شما انتظار میرود؛ با توجه به مدارک موجود، نسبت به این ظلم بزرگ، بی توجه نباشید و در جلوی چشمان هوشیار این مردم، فریادرس مظلومیت لرستان بوده و مراقب باشید که عملکرد امروز شما، سند پیروزی یا شکست فردای لرستان است، همچنانکه قبل از شما آنانکه از کنار واگذاری پتروشیمی لرستان به استان مرکزی خود را بخواب زدند در این چند سال هر روز زنگ بیداری ملت در گوششان می پیچد./ کانال گفتمان توسعه استان، مطالبه گر توسعه استان لرستان

false
true
false
false
  1. robati

    احسنت

  2. ناشناس

    مرحبا، آقای مهدی میرزاوند یک مطالبه گر واقعی و بااصالت هستش

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false