×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
نجات کوهنوردان گمشده در اشترانکوه

مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان  از نجات جان چهار کوهنورد گمشده در اشترانکوه خبر داد.

به گزارش پژواک لرستان، صارم رضایی اظهار کرد: در ۱۶ خرداد طی گزارش تلفنی به مرکز کنترل و هماهنگی هلال احمر استان مبنی بر اینکه چهار کوهنورد اهل آذربایجان غربی در پشت قله سن بران گرفتار شدند؛ جمعیت هلال احمر ازنا عملیات امداد و نجات را آغاز کرد.

وی اضافه کرد: طی تماس‎های مکرر با اعضای تیم و پس از حصول اطمینان از وضعیت جسمانی آنها، با توجه به تاریک شدن هوا عملیات به روز بعد موکول شد.

رضایی ادامه داد: این تیم چهار نفره پس از صعود به قله سن بران، آنجا را به مقصد دریاچه گهر ترک می‎کنند که متاسفانه به علت ناآشنا بودن با مسیر در زیر قیف قله سن بران منتهی به آبشار مشرف به دریاچه گهر، بین صخره‎ها و مسیری کاملا صعب‎العبور گیر می‎کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان بیان کرد: تیم امداد و نجات کوهستان ازنا با زدن چندین کارگاه و استفاده از تجهیزات فنی و با کمک تیم مجرب و کارآزموده کادر پرواز توانستند در یک عملیات سخت و نفس‎گیر این چهار کوهنورد را نجات دهند.

وی خاطرنشان کرد: این عملیات نفس‎گیر ۹ ساعت به طول انجامید. همچنین این تیم دو خانم اهل بندرعباس را که دچار ارتفاع زدگی، ضعف و بی حالی و افت شدید فشار خون شده بودند را در مسیر خود دریاچه گهر توسط بالگرد هلال احمر به پایگاه امداد و نجات اباذر ازنا منتقل کردند.
انتهای پیام

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false