×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
نصب بنر یا اتیکت «نیم کیلو…هزار» شگرد جدید تبلیغاتی میوه فروشان سیار یا کاهش قدرت خرید مردم؟

با کاهش قدرت خرید مردم و عدم تقاضا در بازار میوه که ناشی از اوج تورم در چند سال اخیر می باشد، میوه فروشان جهت رونق بخشیدن به کاسبی خود با نصب بنر یا اتیکت تبلیغاتی«نیم کیلو … هزار» قصد تحریک مردم و افزایش تقاضا برای فروش کالای مورد نظر خود را دارند!

البته این موضوع فقط مختص به بازار میوه نیست و اگر توجه کرده باشید، بیشتر کالاهای تولیدیِ مصرفی از جمله پنیر، خرما، چیپس و پفک، روغن، کیسه های برنج و شکر و کلی از مواد غذایی از نظر بسته بندی به نصف رسیده ولی قیمت آنها در حال افزایش است و به شدت سیر صعودی خود را طی می نماید. یعنی مقدار و حجم کالا در حال کاهش و قیمت آن در حال افزایش است که این خود از مصادیق فریب و غش در معامله است و این موضوع در یک حکومت اسلامی جای سوال و تامل است.!

تنها چیزی که طرفین معامله یعنی هم فروشنده و هم خریدار را به این وضعیت خفت بار انداخته است، سو مدیریت، بیسوادی و ناتوانی مسئولین مربوطه کشوری خصوصا مسئولین و مدیران اقتصادی استان لرستان در کنترل و مهار تورم در سال «مهار تورم» به فرموده رهبری است!

استاندار و مدیران اقتصادی استان از جمله معاون اقتصادی استانداری، رییس سازمان جهاد کشاورزی، سازمان صنعت، معدن، تجارت، اداره کل امور اقتصادی و دارایی، سازمان مدیریت و برنامه ریزی، بانکها و سایر ارگانهای مرتبط با کنترل نقدینگی و تورم، نقش آنها در مهار تورم چیست و چرا به مردم پاسخگو نیستند؟

مسئولین فوق الذکر چرا به طور شفاف به مردم نمی گویند لرستان به عنوان یک استان تولیدی در بخش کشاورزی و تولیدات دامی، چگونه نرخ تورم آن در صدر جدول تورم کشور است؟! چگونه؟!

خداوکیلی اگر نمی توانید اداره کنید، محترمانه خودتان کنار بکشید تا کسی که توانایی مدیریت این شرایط نابسامان را دارد و به مردم پاسخگوست، عنان امور اقتصادی استان را به دست بگیرد، تا بیش از این ظلم در حق مردم بی زبان این خطه ی سربلند از ایران زمین نگردد./ کیوان رباطی روزنامه نگار و مدیر پایگاه خبری تحلیلی پژواک لرستان

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false