×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
نقدی بر برخی امور به امید پذیرش در درگاه خدا و مردم: محسن نظری


وقتی موضوعی را در تضاد با عدالت و انصاف و یا توهین به شعور مردم می بینم، احساساتم جریحه دار شده و سکوت در مقابل آن آزارم می دهد.

در ایدئولوژی این نگارنده به عنوان قطره ای از دریای بیکران ایرانیان غیور، آگاه، نیک اندیش، استقلال طلب، آزادیخواه، انسان دوست، ظلم ستیز، ظالم ستیز، توسعه طلب، حقیقت دوست و عدالتخواه، جز ذات مقدس پروردگار، هیچ قدرتی شایسته کرنش و تعظیم و هیچ عملی پسندیده تر از خدمت به خلق نیست و هر کسی را که در این مسیر تشخیص دهم، با هر عنوانی که باشد، حمایت کرده و قدردانی از او را بر خود لازم می دانم.

به همین دلیل، اگرچه همواره منتقد بعضی از کارهای دولت گذشته مانند عمل نکردن به برخی شعارها و وعده ها و کتمان برخی حقایق از مردم و بکار نگرفتن بسیاری از نیروهای سالم و توانمند در امور و یا دفاع نکردن از حقوق مردم، بوده و هستم، ولی تناقضات آشکاری که این روزها در گفتار و رفتار برخی افراد یا مجموعه ها از جمله رسانه ملی، می بینم و آنرا توهین آشکار به شعور مردم می دانم، موجب شد تا مطالبی را در راستای تنویر افکار عمومی و جلوگیری از موارد مشابه، بیان کنم.

تا چند وقت پیش صحبت کردن از برخی ارتباطات بین المللی و واردات بسیاری از کالاهای خارجی، غیر ضروری و خیانت به مردم و تولیدات داخلی شمرده، و با لحنی مذموم و طلبکارانه به اطلاع مردم رسانده میشد، ولی این روزها با ۱۸۰ درجه تغییر موضع، همان مراودات و واردات همان کالاها، با شور و شوق و به عنوان خبر خوش اعلام میشود!

برایم جای سوال است که چرا انجام پاره ای از امور مشابه، برای برخی حرام و گناه ولی برای بعضی دیگر حلال و جایز می باشد؟!

اگر واکسن خارجی برای سلامتی مردم ضروری بود، چرا قبلا واردات اندک آن مورد نکوهش قرار میگرفت؟! و اگر غیر ضروری است پس چرا وارد کردن محموله های بزرگ آن، این روزها موفقیت محسوب میشود؟!

چطور عده ای به خود اجازه می دهند که این چنین و به طور علنی مصالح مردم و کشور را قربانی مصالح و منافع فردی و گروهی خود کنند؟!

همانطور که پیش تر گفتم، نگارنده در صف اول دوستداران استقلال و پیشرفت کشور و تولیدات داخلی از یک طرف، و ارائه هرچه بیشتر خدمات به هم وطنان عزیزم، و بر طرف کردن نیازهای آنها از طرف دیگر، بوده و هستم و هر اتفاقی که موجب ارتقاء و سامان دادن به اوضاع مردم و سرزمینم شود، را کاری درست و شایسته تقدیر و حمایت میدانم، ولی از تناقضات و رفتارها و گفتارهای عوام فریبانه و سیاستهای یک بام و دو هوا بیزارم.

امیدوارم که این افراد نیت و تصور نابجایی نداشته باشند، ولی باید به اندک کسانی که مردم را کم حافظه و کم عقل و نادان فرض میکنند، بگویم که این ویژگیها مختص خودتان است که فکر می کنید مردم متوجه مسائل نیستند.

در پایان خاضعانه از همگان میخواهم که به جای گذاشتن وقت و انرژی در جهت فریب افکار عمومی و تلاش برای کسب منافع کوچک و زودگذر دنیوی، بیاییم با عبرت گرفتن از اوضاع امروز مردم جهان، بویژه ملتهای مظلوم افغانستان و عراق و یمن و سوریه و …، با آگاهی و اتحاد در راستای ساختن کشوری پیشرفته و مقتدر، وقتها و انرژیها را بیش از این هدر ندهیم و ایرانی بسازیم که نه تنها بازیچه دست هیچ شیطان و شیطان صفت داخلی و خارجی نشود، بلکه قدرتی مطمئن برای دفاع از حقوق مردم و منافع خود و مظلومان جهان باشد./ انتهای پیام

false
true
false
false
  1. robati

    احسنت بر شما

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false