×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
نقدی بر شرکت توزیع برق لرستان«دیار خاموش» کیوان رباطی مدیر پایگاه خبری پژواک لرستان


سالهاست به بهانه مدیریت بهینه مصرف انرژی، شهرهای استان لرستان بویژه کوچه و خیابان‌ های مرکز استان، با استفاده از لامپ های کم مصرف، بی کیفیت و یا استفاده از پنل های خورشیدی از نعمت روشنایی محروم است. می توان به جرات گفت؛ میزان مصرف روشنایی معابر شهر خرم آباد به اندازه یک خیابان از شهر تهران و سایر کلانشهر های کشور مانند اصفهان، تبریز و مشهد نیست!

آن طور که به نظر می رسد، شرکت توزیع برق استان توان اداره و تامین روشنایی معابر چهار خیابان و بلوار اصلی این شهر از جمله بلوار شریعتی، شصت متری، علوی و انقلاب خرم آباد را ندارد! تا کی باید مردم شریف این استان چوب بی عرضگی و ناتوانی برخی مسئولین بی غیرت و بی تعصب استان را بخورد؟! آیا استان های محروم باید از نعمت روشنایی معابر که خود بهای آن را می پردازند نیز محروم باشند؟! مگر کشور ما به گواه آمار و به برکت این همه سد و نیروگاه تولید برق آبی و اتمی و غیره از شمار معدود کشورهای تولید کننده و صادرکننده برق جهان نیست؟! پس چرا استان لرستان خصوصا شهر خرم آباد باید همیشه در ظلمات و تاریکی مطلق بسر ببرد، چرا مسئولین برق استان پاسخگوی این همه بی حرمتی به شعور و سکوت معنا دار مردم با اصالت و کم توقع این دیار نیست؟! حتما بایستی مردم تجمع اعتراضی راه بیندازند که مدیری به وظیفه خود عمل نماید؟!

اگر شب هنگام از بلوار ولایت (دره گرم ) تا انتهای خیابان انقلاب خرم آباد عبور کنید، عمق‌ محرومیت و بی تفاوتی شرکت توزیع برق به موضوع روشنایی معابر را احساس می نمائید. ناسلامتی اینجا مرکز یکی از ۳۲ استان کشور است که اگر آن را از نظر روشنایی با محروم ترین شهر استان های دیگر مقایسه نمائید باز هم خاموش تر از همه است.

مدیریت توزیع برق استان باید پاسخگوی این همه سرقت، ناامنی و ناهنجاری اجتماعی که در کوچه و خیابانهای تار و تاریک این شهر و دیار اتفاق می‌افتد باشد. استفاده غیر مجاز اتومبیل ها و خودرو ها از چراغ نور بالا در خیابانها و کوچه های فاقد روشنایی کافی و تصادفات و مسائل روانی ناشی از آن، نشات گرفته از بی توجهی و بی مسئولیتی این شرکت در مقابل رفع مشکل روشنایی معابر اصلی شهرها می باشد. هر انسان عاقل و بالغی که از حداقل بینایی خدادادی برخوردار باشد، بود و نبود و بی تاثیری سیستم روشنایی معابر بلوار انقلاب خرم آباد را تشخیص می دهد ؟! آیا شرکت توزیع برق برنامه ای برای تغییر، تعویض و اصلاح پنل های خورشیدی بی کیفیت اصلی ترین خیابان مرکز استان را ندارد؟! آیا خود خانواده های محترم مسئولین برق استان تا کنون به این موضوع معترض نبودند؟!

خاموشی های مکرر اخیر و قطع چند ساعته برق مناطق مسکونی به دلایل مختلف از جمله وزش باد، بارش برف و باران و سایر موارد فنی دیگر نیز، ناشی از عدم توجه و مسئولیت پذیری مدیران وزارت نیرو در استان به این موضوع است. بر اساس شنیده ها در کشور آمریکا سالانه یک دقیقه/ ساعت به احترام ادیسون برق آن کشور قطع می گردد، اما در کشور ما بویژه در شهرها و روستا های استان لرستان به کرات قطعی برق اتفاق می افتد و هیچ مدیر و مسئولی جهت رفع این معضل و مشکل بزرگ تا کنون اقدامی نکرده است.

پایگاه خبری پژواک لرستان بر اساس وظیفه و رسالت ذاتی خود که همان روشنگری و مطالبه گری عمومی است، موضوع روشنایی معابر عمومی و کوچه های شهر و استان خاموش را به طور جدی دنبال نموده و منتظر پاسخ قانع کننده و قول مساعد اصلاح و رفع مشکل، از سوی شرکت توزیع برق استان لرستان جهت تنویر افکار عمومی می باشد و در صورت عدم پاسخگویی، موضوع را از طریق وزارت نیرو و سایر نهادها و مراجع ذیصلاح پیگیری خواهد نمود./انتهای پیام

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false