×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
نماینده محترم ولی فقیه در استان لرستان؛ قهر با انتخابات معنا ندارد و رای دادن یک تکلیف است

دکتر شاهرخی نماینده محترم ولی فقیه در استان لرستان در جلسه شورای اداری استان که با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی با رویکرد انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد با تاکید بر برگزاری پر شور انتخابات و اجرای سالم آن گفت ؛

قوه مقننه یکی از سه رکن اصلی کشور است و از این جهت رای دادن یک تکلیف است و قهر با انتخابات معنا ندارد

دکتر شاهرخی، نماینده محترم ولی فقیه در استان با اشاره به تعابیر مختلفی از قرآن کریم گفت؛ در آیات قرآن امر معقول به امر محسوس تبدیل می شود. بعنوان مثال سنگینی بار امانت الهی خارج از توان و تحمل زمین و کوهها بوده که نماد صلابت و سنگینی هستند.
حجت الاسلام شاهرخی تصریح کرد : انسان از یک استعدادی برخوردار است که می‌تواند این بار امانت الهی را به دوش بکشد .چون عقل و دانش و فهمی که در وجود انسان است می تواند او را به عنوان خلیفه خدا بر روی زمین تعریف کند و چنین انسانی میتواند مقامی را کسب کند که بال فرشتگان فرش راهش باشد .

دکتر شاهرخی در ادامه گفت :این بار امانت الهی شامل انجام واجبات و پرهیز از محرمات و بعبارتی تدّین است .
وی اولین گام را تخلیه صفات رذیله از وجود انسان نامید و گفت: لازم است دیو پلیدی از وجود انسان رخت بر بندد و با مراقبت و مواظبت بتوانیم صفات عالیه انسانی را جایگزین کنیم.

نماینده محترم ولی فقیه گفت :وقتی که صفات نیک ،جایگزین صفات رذیله شدند با مداومت و ممارست می توان این صفات الهی را تقویت کرد و آنگاه انسان می شود انسان الهی که چشم او عین الله و دست او یدالله است و مجرای خیر الهی خواهد شد .

دکتر شاهرخی با اشاره به موضوع انتخابات یازدهم مجلس شورای اسلامی خطاب به مدیران دستگاههای اجرایی گفت:
این بار امانت الهی که به سراغ ما آمده است استعداد مدیریت آن را داریم و باید دقت کنیم تا با انجام وظیفه اجرایی و نظارتی ،مجرای فیض الهی شویم نه مجرای شیطانی تا خدای متعال از ما راضی شود.

حجت الاسلام دکتر شاهرخی با تاکید بر مشارکت حداکثری عموم مردم در انتخابات گفت انتخابات یک حق و تکلیف است و قوه مقننه یکی از سه رکن اصلی کشور است و از این جهت رای دادن یک تکلیف است و قهر با انتخابات معنا ندارد .

نماینده ولی فقیه در استان لرستان در پایان تصریح کرد : همه همت کنیم که هم یک انتخابات خوب انجام شود و هم یک انتخاب خوب صورت پذیرد.اولی برعهده مجریان و دومی بر عهده مردم است./روابط عمومی استانداری لرستان

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false