×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
وزیر صمت: وضعیت صادرات بسیار مطلوب شد؛ فقط ۳.۵میلیارد دلار دیگر تا تأمین ارز بدون نفت فاصله داریم


به گزارش پایگاه خبری پژواک لرستان/وزیر صمت با اشاره به افزایش تولید و صادرات در کشور گفت: در چهار ماه نخست سال شاهد افزایش ۳۸درصدی صادرات غیرنفتی نسبت به مدت مشابه سال قبل بودیم.

سید رضا فاطمی امین شامگاه شنبه در نشست با فعالان اقتصادی استان یزد با اعلام اینکه “وضعیت تولیدی در سطح کلان مناسب است و در چهار ماه اول سال در اکثر محصولات تولیدی شاهد افزایش بوده‌ایم” اظهار داشت: در چهارماهه نخست امسال نسبت به مشابه سال قبل اقلام تولیدی افزایش داشته است.
وی با بیان اینکه وضعیت صادرات کشور هم بسیار مطلوب شده است، افزود: در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۹۹ حدود ۳۸ درصد افزایش صادرات غیرنفتی داشته‌ایم که رقم آن به جایی رسیده است که فقط ۳٫۵ میلیارد دلار دیگر فاصله داریم که بگوییم نفت دیگر در تأمین ارزی کشور اثری ندارد که این دستاوردها توسط فعالان اقتصادی حاصل شده است و جای تقدیر و تشکر دارد و لازم است اطلاع دهیم اتفاقات خوبی در حال رخ دادن است.

وی با اشاره به درخواست‌ها و دغدغه فعالان اقتصادی استان در زمینه تأمین مواد اولیه در صنایع نساجی و پتروشیمی عنوان کرد: در صنعت پتروشیمی سرمایه‌گذاری زیادی شده است اما در بخش‌هایی که ارزش افزوده بالاتری داشتند کمتر سرمایه‌گذاری کردیم که برای آن راه‌‌حل‌های بلندمدت و کوتاه‌مدت نیاز داریم.
وزیر صمت با تشریح برخی اقدامات در استان بیان کرد: سال گذشته در حوزه فولاد سهمیه‌بندی داشتیم چرا که در کشور ۱۰ میلیون تن مصرف فولاد بود اما ۴ میلیون تن ورق تولید می‌شد که توسط دولت برای این موضوع راهکارهای متنوعی اندیشیده شد.

فاطمی امین با اذعان به اینکه ۱۰۴ شهر کشور هیچ صنعت فعالی ندارند، گفت: متأسفانه توازن سرمایه‌گذاری هم در پول هم در حوزه جغرافیایی نداریم؛ شهرهایی داریم که در آنها فرصت‌های شغلی بسیار ایجاد شده است اما کارگر نیست مثل اشتهارد، اردکان، ساوه و شهرهایی داریم که به‌شدت عقب‌مانده هستند و ما به‌دنبال این هستیم که در هر کدام از این ۱۰۴ شهر حداقل یک صنعت ایجاد کنیم.
وزیر صنعت، معدن و تجارت یکی از مهمترین زیرساخت‌های مقابله با قاچاق را اطلاعات دانست و ادامه داد: در حوزه لوازم یدکی خودرو، لوازم خانگی و پوشاک کار ویژه‌ای آغاز شده است و اقدام دولت در لوازم یدکی خودرو که ۳۰ درصد آن قاچاقی است، با تلاش همه مردم ۱۳۰ هزار نوع قطعه یدکی شناسنامه‌دار شده است و ۲۳۰ میلیون قطعه کد رهگیری دریافت کرده‌اند.
فاطمی امین در پایان پروژه‌های تحولی در کشور را مورد توجه قرار داد و از برنامه‌های دولت سیزدهم برای ریل‌گذاری صحیح در امور کشور خبر داد.

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false