×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
و ما شما را با ترس آزمایش می کنیم: حسن خسروی مدرس دانشگاه و مولف کتاب آشنایی با قرآن و عترت

این روزها چه کسی ترس و استرس و اضطراب و نگرانی ویروس کرونا را ندارد؟!؟ اگر برای یک بیماری و ویروس ؛ دارو و واکسنی موجود نبود چه باید کرد؟ اگر مراقبتها و مواظبتهای بهداشتی کارساز نبود چه باید کرد؟ اساسا ویروس کرونا چه موقع ما را رها خواهد کرد؟ نمیدانیم. اساسا چه کسی در کجای عالم از ویروس کرونا در امان است؟ نمیدانیم. اساسا اگر انسان در موضوعی و مشکلی دستش به هیچ جا نرسید باید چه کند؟ چه نیرو و قدرت برتری برای نجات انسان درمانده ترسیده بیچاره وجود دارد که او را نجات دهد؟!؟!
فقط خدا…
و دیگر هیچ…
پس کی باید به خدا پناه ببیریم و کی باید باخدا باشیم و اساسا خدا کجای زندگی ماست؟!؟!
مرگ بر انسان که کفران میورزد و نسبت به خدای خود ناسپاس است .مرگ بر انسان…..

سوره عبس آیه ۱۷
قتل الانسان ما اکفره.
این جمله نفرینى است بر انسان که طبعش طبع دلدادن به شهوات ، و پیروى هواى نفس ، و فراموش کردن پروردگار خود، و استکبار ورزیدن از پیروى اوامر او است .
مرگ بر انسانی که :
۱_ عجول و شتابان است و زود میخواهد همه چیز را به نفع خود رقم بزند؟!؟ ( و کان الانسان عجولا. سوره اسراء آیه ۱۱).
۲ _ حریص و آزمند است و میخواهد همه چیز را مال خود کند و سیر نمیشود؟!؟ ( ان الانسان خلق هلوعا. سوره معارج آیه ۱۹).
۳ _ ضعیف و ناتوان است ولی این همه ادعا دارد و پر افاده؟!؟ ( خلق الانسان ضعیفا. سوره نساء آیه ۲۸).

حال ما ترسیده ایم و نمیدانیم چه میشود؟!؟ آیا اینها آزمایش خداست. آیا اینها بلا و مصیبت و عذاب است. آیا اینها بخاطر عملکرد ما انسان هاست؟!؟

ببینیم قرآن چه میگوید؟

سوره ۲: البقرة آیه ۱۵۵ – جزء ۲ – ترجمه فولادوند

وَلَنَبْلُوَنَّكُمْ بِشَيْءٍ مِنَ الْخَوْفِ وَالْجُوعِ وَنَقْصٍ مِنَ الْأَمْوَالِ وَالْأَنْفُسِ وَالثَّمَرَاتِ وَبَشِّرِ الصَّابِرِينَ﴿۱۵۵﴾

و قطعا شما را به چيزى از [قبيل] ترس و گرسنگى و كاهشى در اموال و جانها و محصولات مى ‏آزماييم و مژده ده شكيبايان را (۱۵۵)

خوب چه کنیم؟!؟

بیایید در گرفتاریها و فتنه ها و بلاها به قرآن پناه ببریم…

قال رَسُولُ اللَّهِ (صلي الله عليه و آله):‏ « أَيُّهَا الناس … فَإِذَا الْتَبَسَتْ عَلَيْكُمُ الْفِتَنُ كَقِطَعِ اللَّيْلِ الْمُظْلِمِ فَعَلَيْكُمْ بِالْقُرْآنِ فَإِنَّهُ شَافِعٌ مُشَفَّعٌ وَ مَاحِلٌ مُصَدَّقٌ‏ وَ مَنْ جَعَلَهُ أَمَامَهُ قَادَهُ إِلَى الْجَنَّةِ وَ مَنْ جَعَلَهُ خَلْفَهُ سَاقَهُ إِلَى النَّارِ وَ هُوَ الدَّلِيلُ يَدُلُّ عَلَى خَيْرِ سَبِيلٍ…». (الكافي (ط – الإسلامية)، ج‏۲، ص: ۵۹۹)

حضرت محمد (صلي الله عليه و آله) فرمودند: « … هر گاه آشوبها چون شب تار شما را فرا گرفت به قرآن رو آوريد (و بدان چنگ زنيد) زيرا آن است شفيعى كه شفاعتش پذيرفته است (در باره كسى كه بدان عمل كند) و گزارش دهنده است از بديها كه گفته‏ اش (در باره آن كس كه بدان عمل نكرده) تصديق شده است، هر كه آن را پيشواى خود كرد به بهشتش رهبرى كند و هر كه (از آن پيش افتد) و آن را پشت سر خود قرار دهد به دوزخش كشاند، و قرآن راهنمائى است كه به بهترين راهها راهنمائى كند».

نتیجه اخلاقی :
ویروس کرونا از ابعاد مختلف ؛ خیلی چیزها را به بشر امروز ثابت کرد و نشان داد که ما انسانها با این همه پیشرفت و ثروت و تکنولوژی و ادعا ؛ احتمالا ؛ چقدر از خدا و خویشتن خویش دور شده ایم و چقدر ضعیف و ناتوانیم و…

بیایید با خدا باشیم. بیایید با قرآن و عترت باشیم. بیایید انسانی باشیم که خدا میخواهد. بخدا همه چیز درست خواهد شد./ دکتر حسن خسروی

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false