×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
پرداخت تسهیلات و کمک بلاعوض ۵ تا ۵۰ میلیونی در بخش شیلات

به گزارش پژواک لرستان، نبی اله خون میرزایی ظهر امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در ستاد وزارت خانه و مدیریت بحران کشور برای جبران خسارات سیل در بخش شیلات تصمیماتی گرفته شده است، اظهار کرد: برای هر هکتار مزرعه گرمابی خسارت دیده ۵ میلیون کمک بلاعوض و ۵ میلیون تأمین سرمایه در گردش در قالب تسهیلات با بهره صفر که همان کارمزد ۴ درصد است، تعلق می‌گیرد.

وی تصریح کرد: در مورد مزارع پرورش ماهی سردآبی که در لرستان عمدتاً مزارع سردآبی هستند، به ازای هر تن تولید ۸ میلیون خسارت بلاعوض و برای هر هکتار ۵۰ میلیون تسهیلات با بهره صفر پرداخت می‌شود.

رئیس سازمان شیلات کشور خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم این رقم را اصلاح کنیم، یا رقم ۵۰ تومان را افزایش دهیم یا بر اساس تناژ تولید تسهیلات پرداخت شود.

خون میرزایی با تاکید بر اینکه پرداخت این مبالغ از جانب وزیر کشور و وزیر جهاد کشاورزی ابلاغ شده و در دستور کار قرار گرفته است، افزود: سیل ۴۴۳ میلیارد تومان خسارت در حوزه شیلات داشته است و ۴۰ هزار تن ماهیان سردآبی از بین رفته‌اند.

وی با بیان اینکه تولیدات ۵ هزار هکتار از مزارع گرمابی از بین رفته است، تصریح کرد: در لرستان تعهد دیگری داده‌ایم که بچه ماهی مورد نیاز مزارعی که احیا می‌شوند را تأمین کنیم؛ استاندار هم پذیرفتند غذای ماهیان را برای شروع کار تأمین کنند تا با آرامش خاطر کار تولیدات شیلات شروع شود.

انتهای پیام

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false