×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
رانش زمین؛ چالش جدید لرستان

استاندار لرستان گفت: کارهای بزرگی در استان صورت گرفت و توجه مسئولان ملی به مناطق سیلزده استان تاکنون شایسته تقدیر بوده است.

به گزارش پژواک لرستان، سید موسی خادمی شامگاه دوشنبه در جلسه ستاد بحران در محل استانداری اظهار کرد: با توجه به اینکه برخی روستاها و واحدهای مسکن شهری مناطق سیل زده در بستر رودخانه بوده، ساخت وساز جایگزین با جانمایی جدید انجام می شود.

به گفته وی تخریب های حاصل از سیل در چهار دسته شناسایی شده که بازسازی هرکدام باید با برنامه ریزی های کوتاه و بلند مدت انجام شود.

وی اظهار داشت: برخی واحدها آب گرفته شده اند و برخی نیز خسارت جزیی دیده اند، اما منازلی نیزقابل تعمیر نبوده و باید در همان محل به صورت کلی تخریب و بازسازی شود.

وی تصریح کرد: برخی از واحدهای سیل زده نیز نباید در محل فعلی بازسازی یا احداث مجدد شوند چرا که در بستر و یا حریم رودخانه قرار دارند که باید با جانمایی جدید، از این حریم ها حفظ شوند.

وی با تاکید بر تامین مکان مناسب و تخصیص تسهیلات به این واحدها گفت: اداره کل راه و شهرسازی با همکاری آب منطقه ای نسبت به تعیین بستر و حریم رودخانه ها ازجمله در پلدختر و معمولان اقدام کنند تا مجوزهای جدید ساخت و ساز بر این اساس صادر شود.

استاندار لرستان گفت: اکنون دستگاه ها باید برنامه زمانبندی خود را برای برقراری شبکه های کامل برق، آب و گاز ارائه کنند.

وی تاکید کرد: متاسفانه برخی روستاهای پلدختر به طور کامل زیر آب رفته که هلال احمر باید نسبت به ایجاد کمپ در این مناطق اقدام کرده و آب و برق نیز تامین شود.

وی تصریح کرد: چنانچه مساله اسکان سیل زدگان در شهر پلدختر حل شود ۷۰ درصد کار انجام شده اما در هم تنیدگی جمعیت و تقاضای افراد غیر سیل زده نیز روند کار را تا حدودی سخت کرد.

استاندار لرستان اضافه کرد: همچنین جهاد کشاورزی باید اقدامات فوری را برای جلوگیری از خسارات بزرگتر در دستور کار قرار دهد و ایستگاههای پمپاژ را راه اندازی کند.

خادمی همچنین افزود: متاسفانه پس از سیل، موضوع رانش زمین به چالش جدیدی تبدیل شده و به تازگی دردورود موجب قطع برق ۱۰ و راه ۱۵ روستا شده است.

انتهای پیام

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false