×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
پیش‌بینی برداشت بیش از ۲ هزار تن کلزا در لرستان



به گزارش پایگاه خبری پژواک لرستان /مدیر زراعت جهادکشاورزی لرستان از پیش‌بینی برداشت ۲ هزار و ۵۰۰ تن کلزا در استان خبر داد.

جواد صالحیان، مدیر زراعت جهادکشاورزی لرستان با اشاره به برداشت محصولات زراعی در لرستان اظهار کرد: برداشت برخی محصولات زراعی همانند گندم، جو و کلزا در شهرهای جنوبی استان آغاز شده است.
وی خاطرنشان کرد: برداشت محصولات زراعی از ابتدای خردادماه آغاز شده و تا پایان مردادماه ادامه خواهد شد، ضمن اینکه خرید تضمینی گندم نیز تا مهرماه امسال انجام می‌شود.
مدیر زراعت جهادکشاورزی لرستان با بیان اینکه تاکنون ۳ هزار و ۴۰۰ تن گندم در استان ثبت خرید شده است، افزود: خرید بیشتر از این میزان بوده، با این وجود تاکنون بهره‌برداران جهت ثبت در سامانه اقدام نکرده‌اند.
صالحیان بیان داشت: سال گذشته ۳۰۰ هزار تن گندم در سطح استان خریداری شد، امسال نیز اگرچه بارندگی‌های ابتدای سال مطلوب نبود با این وجود پیش‌بینی خرید بیشتر از سال گذشته و حدود ۳۶۰ هزار تن خواهد بود.
وی با اشاره به کشت کلزا در هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی استان، تصریح کرد: پیش‌بینی برداشت این محصول در استان نیز ۲ هزار و ۵۰۰ تن است.
مدیر زراعت جهادکشاورزی لرستان اظهار داشت: ۵۰ کمیسیون در استان برای خرید گندم کشاورزان استان پیش‌بینی شده، ضمن اینکه برداشت محصولات زراعی توسط هزار و ۵۰۰ کمباین که ۲۸۰ مورد آن‌ها بومی بوده، انجام می‌شود.فارس

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false