×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
چرا قیمت گوشی ارزان نمی‌شود؟



به گزارش پایگاه خبری پژواک لرستان/سخنگوی انجمن واردکنندگان موبایل می‌گوید: با توجه به تغییر لحظه‌ای قیمت دلار قیمت سایر کالاها هم لحظه‌ای تغییر می‌کند اما به طور کلی افت قیمت دلار نیمایی نسبت به بازار آزاد کمتر بوده است. بنابراین نباید انتظار کاهش محسوس قیمت موبایل در بازار را داشته باشیم.

انگار کاهش قیمت ارز حریف قیمت موبایل نمی‌شود. حال با توجه به افت قیمت دلار واقعا چرا قیمت گوشی موبایل همچنان بالاست؟

آن طور که فعالان بازار موبایل می‌گویند برای ارزان شدن قیمت موبایل باید منتظر چهار مولفه بود:
۱- تداوم کاهش قیمت دلار در سامانه نیما

۲- برداشتن محدودیت ثبت سفارش

۳- افزایش سقف تخصیص ارز

۴- آزادسازی موبایل‌های دپو شده در گمرک.

تجار در توجیه این سوال که چرا قیمت موبایل هم‌پای قیمت ارز ارزان نمی‌شود؟ پاسخ می‌دهند که آخرین واردات موبایل متعلق به دو ماه گذشته بوده است. همچنین موبایل قطره چکانی وارد کشور می‌شود و واردکنندگان موبایل از دو ماه گذشته تاکنون ثبت سفارشی نداشتند.

قیمت دلار در دو ماه گذشته حدود ۲۸ هزار تا ۳۰ هزار تومان بود که واردکنندگان با دلار ۳۰ هزار تومانی موبایل‌ها را ثبت سفارش، ترخیص و روانه بازار کرده‌اند. با وجود این، در بازار چطور می‌توان انتظار کاهش قیمت موبایل را داشت؟

قیمت دلار در سامانه نیما کمتر ارزان شد
به گفته سخنگوی واردکنندگان موبایل، اینکه برخی می‌گویند با کاهش قیمت دلار قیمت گوشی موبایل کاهش پیدا نکرده، این گفته‌ها کلی‌گویی و مبهم است. با توجه به تغییر لحظه‌ای قیمت دلار قیمت سایر کالاها هم لحظه‌ای تغییر می‌کند اما به طور کلی افت قیمت دلار نیمایی نسبت به بازار آزاد کمتر بوده است. بنابراین نباید انتظار کاهش قیمت موبایل در بازار را داشته باشیم.

امیر اسحاقی معتقد است که فعلا تقاضایی در بازار موبایل نیست و تعداد فروشندگان موبایل از خریداران بیشتر است.
سخنگوی انجمن واردکنندگان موبایل به تجارت‌نیوز گفت: تعطیلی‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا و کاهش تقاضای فصلی دو عاملی است که قیمت موبایل را جزئی ارزان کرده است.

قیمت موبایل دو درصد ارزان شد
به گفته رئیس مرکز اطلاع‌رسانی انجمن واردکنندگان موبایل، ۲۰۰ هزار گوشی تلفن همراه در انبار گمرکات وجود دارد که نیازمند تخصیص ارز است و با کاهش قیمت دلار قیمت اکثر مدل‌های گوشی موبایل هم بین دو تا سه درصد افت داشته است.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی انجمن واردکنندگان موبایل درباره وضعیت فروش آیفون ۱۲ به تجارت‌نیوز گفت: آیفون ۱۲ قاچاق و غیرتجاری وارد کشور می‌شود. قیمت این کالا با جذاب شدن قیمت دلار هم آزاد و سلیقه‌ای فروخته می‌شود.تجارت نیوز/Mr

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false