×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
چطور از پیرچشمی جلوگیری کنیم؟



به گزارش پایگاه خبری پژواک لرستان/مينا ميرزايي اپتومتريست در خصوص پيرچشمي اظهار کرد: متاسفانه با بالا رفتن سن افراد مستعد انواع بيماري‌ها مي‌شوند، انعطاف پذيري و تاري ديد از جمله بيماري‌هاي چشم در ميانسالي است که باعث کاهش قدرت ديد افراد مسن مي‌شود و در اصطلاح به اين اختلال پير چشمي گفته مي‌شود.

او افزود: پيرچشمي معمولاً در سنين ۴۰ تا ۵۰ سالگي با علائمي همانند: سرگيجه، خواب آلودگي هنگام مطالعه، خستگي چشم و تاري ديد خود را نشان مي‌دهد، البته از دلايل پيرچشمي زودهنگام مي‌توان به فشار خون بالا، ديابت و افزايش سن اشاره کرد.

ميرزايي در ادامه گفت: مصرف خوراکي‌هاي مفيد از جمله انواع ميوه، سبزيجات و مرکبات، داشتن ساعت خواب کافي در طول شبانه روز و همچنين خودداري از مصرف مواد دخاني و استفاده از عينک آفتابي مي‌تواند در پيشگيري از ابتلا به پيرچشمي موثر باشد.

گفتني است، تمام افراد جامعه بايد توجه داشته باشند که اين بيماري به دليل عدم درمان قطعي مي تواند عيوب انکساري را در مدت زمان طولاني افزايش دهد، لذا اگر افراد با مشکل تاري ديد مواجه شدند بايد به سرعت براي پيشگيري و درمان اقدام کنند.باشگاه خبرنگاران

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false