×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
چه کسانی کرسی ریاست کمیسیون‌های مجلس یازدهم را تصاحب کردند؟

روسا و هیات ‌رئیسه یازده کمیسیون‌ تخصصی در مجلس شورای اسلامی امروز مشخص شدند.

 انتخابات هیات‌رئیسه کمیسیون‌های تخصصی در مجلس یازدهم امروز یکشنبه ۱ تیرماه برگزار شد. بر این اساس هیات‌رئیسه یازده کمیسیون‌ مشخص شدند که در ادامه می‌خوانید:

حمیدرضا حاجی‌بابایی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی شد. رقابت در این کمیسیون تنگاتنگ و بین سه چهره شاخص اصولگرا بود. الیاس نادران، شمس‌الدین حسینی و حمیدرضا حاجی‌بابایی کاندیدای ریاست در این کمیسیون بودند.

به گزارش پژواک لرستان در انتخابات هیات‌رئیسه این کمیسیون که امروز یکشنبه ۱ تیرماه برگزار شد، نادران به نفع حاجی‌بابایی کنار رفت. شمس‌الدین حسینی ۶ رای و حاجی‌بابایی ۱۶ رای را به خود اختصاص دادند.

علاوه بر این در ادامه برگزاری انتخابات در برخی از کمیسیون‌های تخصصی سید جواد ساداتی‌نژاد نماینده کاشان به عنوان رئیس کمیسیون کشاورزی در اجلاسیه اول مجلس یازدهم انتخابات شد.

فریدون عباسی به عنوان رئیس کمیسیون انرژی انتخاب شد. 

حسینعلی شهریاری بار دیگر ریاست کمیسیون بهداشت و درمان را در اختیار گرفت. به جز شهریاری، عبدالحسین روح‌الامینی و مسعود پزشکیان هم جز کاندیداهای ریاست این کمیسیون بودند. همچنین علی‌اصغر باقرزاده و سیدمحمد پاک‌مهر نیز به عنوان نواب اول و دوم کمیسیون بهداشت انتخاب شدند. زهرا شیخی مبارکه نیز سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس یازدهم شد.

محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان به عنوان رئیس این کمیسیون انتخاب شد.

محمدصالح جوکار، نماینده یزد به عنوان رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در اجلاسیه اول انتخاب شد. بامیری و آصفری نواب اول و دوم این کمیسیون شدند. مقصودی و خسروی هم به عنوان دبیران اول و دوم این کمیسیون انتخاب شدند. حدادی سخنگوی کمیسیون شوراها شد.

عزت‌الله اکبری تالارپشتی با ۹ رأی به عنوان رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس یازدهم انتخاب شد. گفتنی است، تقی‌پور و دهقانی به عنوان گزینه ریاست برای این کمیسیون نامزد شده بودند که هر کدام با ۷ رأی اعضا از تکیه بر کرسی ریاست این کمیسیون محروم شدند.

علیرضا منادی سفیدان نماینده مردم تبریز به عنوان رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری انتخاب شد.

مهدی عیسی‌زاده نماینده  میاندوآب، شاهین دژ و تکاب با ۱۲ رای نمایندگان رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی شد.

محمدرضا رضایی کوچی، نماینده جهرم در مجلس رئیس کمیسیون عمران شد. او در چهار سال مجلس دهم هم همین سمت را در اختیار داشت.

مجتبی ذوالنوری، نماینده قم هم  رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس یازدهم شد. گفتنی است که فداحسین مالکی، وحید جلال‌زاده، مهدی سعادتی و مجتبی ذوالنوری برای ریاست این کمیسیون نامزد شده بودند./ انتهای پیام

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false