×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
ژاپن نقص‌های امنیتی ترور “آبه شینزو” را بررسی می‌کند


به گزارش پایگاه خبری پژواک لرستان/ سخنگوی ارشد دولت ژاپن اعلام کرد این کشور در حال تحقیقات درباره نقص‌های امنیتی ترور نخست‌وزیر سابق است.
 
«هیروکازو ماتسونو»، در کنفرانس خبری روزانه خود امروز (دوشنبه) اعلام کرد که ژاپن قصد تحقیقات درباره ترور نخست‌وزیر سابق این کشور را دارد.

به گزارش رویترز، ماتسونو با بیان آنکه دولت ژاپن گزارشی مبنی بر نقص امنیتی و مشکل در سیستم حفاظتی دریافت کرده است، گفت: «تحقیقات ما درباره موارد و نواقص امنیتی در ترور شینزو آبه آغازمی‌شود.»

جمعه گذشته منابع خبری اعلام کردند که نخست وزیر سابق ژاپن زمانی که برای سخنرانی انتخاباتی به نارا رفته بود، مورد اصابت گلوله قرار گرفت و جان خود را از دست داد. مسئولان بیمارستان ژاپن اعلام کردند او به دلیل جراحت عمیق وارد شده به قلب و سمت راست گردنش جان باخته است.

آبه دو دوره از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۷ و پس از آن از ۲۶ دسامبر ۲۰۱۲ تا ۱۶ سپتامبر ۲۰۲۰ نخست وزیر ژاپن بود. هم اکنون «فومیو کیشیدا» رئیس حزب لیبرال دموکرات یکصدمین نخست وزیر ژاپن است که پس از پایان دوره یکساله نخست وزیری «یوشیهیده سوگا» (باقی مانده دوره نخست وزیری شینزو آبه) به این سمت منصوب شده است.

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false