×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
کاهش نرخ باروری در خرم‌آباد


به گزارش پایگاه خبری پژواک لرستان/ معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: نرخ باروری در خرم‌آباد کاهش یافته است.

مریم کوشکی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان اظهار کرد: ماده ۵۱ خرید اقلام پیشگیری از بارداری را ممنوع کرده است که توزیع رایگان این اقلام را از مراکز بهداشتی جمع کردیم.
وی ادامه داد: بانوانی را داریم که ممکن است بارداری برای آنان خطرناک باشد و پزشک برای آنان عدم بارداری را تجویز کند و این افراد می‌توانند برای تهیه اقلام پیشگیری از بارداری به داروخانه‌ها مراجعه کنند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: البته به داروخانه‌ها اعلام شده این اقلام به بانوانی که با دستور پزشک مراجعه کنند داده شود.
کوشکی اضافه کرد: از سال ۹۵ تا ۱۴۰۰ در لرستان میزان موالید کاهش یافته، مرگ افزایش یافته، ازدواج کم شده و طلاق زیاد شده است.
وی بیان کرد: میزان باروری در سال ۹۹ نسبت به ۱۴۰۰ در لرستان مقایسه شده که نرخ باروری در شهرستان‌های سلسله، چگنی، ازنا و بروجرد کم نشده و یا یک مقدار افزایش را شاهد بودیم.
کوشکی تصریح کرد: متاسفانه در این مدت شاهد کاهش نرخ باروری در خرم‌آباد بودیم.
وی اضافه کرد: سهم موالید تولدهای اول، دوم و سوم، سهم لرستان از هر ۱۰۰ تولد، ۴۳.۳ تولد دوم، ۳۷.۸ تولد اول و ۱۸.۹ تولد سوم بوده است.
وی گفت: ۱۰۰ درصد زوجین لرستان برای فرزندآوری مشاوره شدند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان خاطرنشان کرد: ۳۴۲۸ زوج با نازایی اولیه و ۲۵۶۱ نفر با نازایی ثانویه در استان داریم.
کوشکی بیان کرد: در سال ۱۴۰۰، ۱۷۳۹ سقط در لرستان انجام شده است

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false