×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
کشتی غیرت و عزت ایران به گِل نشست!


امیرحاج رضایی

مظلومیت، شاخ و دم ندارد! مظلومیت یعنی نه کسی صدایت را بشنود و نه فریادرسی جز خودت داشته باشی! مظلومیت یعنی عاشق بودن! لرستان، نامی که از دیرباز همواره مظلوم بوده و هست.
لر اگر عاشق ایران نبود، تیمور لنگ را مغلوب نمیکرد، سپاه روم را در دره رومشکان سرنگون نمیکرد و زنده‌یاد رضا سقایی، هرگز «دایه دایه» نمیخواند. لر اگر عاشق فرهنگ_ایرانی و اصالتش نبود، «بانو قدم‌خیر» در خط مقدم نمیجنگید! وای که اگر لر عاشق نبود، ایران چه باید میکرد؟
مینویسم برایتان، قلمم نمی لرزد، کار از مصلحت‌اندیشی گذشته… لرستانم غرق آب و خون است.
اگر لرستان، مردمی عاشق نداشت، قلب مصنوعی در جهان اختراع نمیشد، وکیل‌الرعایا، کریم‌خان زند در تاریخ وجود نمیداشت، تنگه‌ی ابوقریب به دست بعثی‌ها می‌افتاد و ایران به استانی از عراق تبدیل میشد.
اگر لرستان نبود، وحید امیری نبود که با تکنیک و غیرتش در جام‌جهانی به پیکه لایی بیندازد، بیرانوندی هم نبود که بخواهد از بهترین بازیکن دنیا پنالتی بگیرد، غرور و ضربان قلب و اشتیاق هم نبود…
اگر لرستان نبود، پس چه کسانی باید عملیات خیبر را به سرانجام می رساندند.
مردم، صدای لرستان را میشنوید؟ اگر لرستان نبود، رودهای زاگرس از کجا تا عمق کویر مرکزی ایران را سیراب میکردند؟
مردم! لرستان تنهاست!
خواستم بنویسم غیرتتان کجاست که سکوت کرده‌اید اما یادم آمد انگار واژه‌ی غیرت هم در سیل غرق شد و رفت…
همیشه، با صداقت و سادگی، برای انسجام و سربلندی ایران سکوت کردیم، همیشه سپر بلای همه‌ی اتفاقات تلخ بودیم، همیشه بی‌منت و از سر تکلیف انسانی و شرعی، حامی مردم ایران بودیم، حالا نوبت شماست!
خدا را شکر که با عزت و اقتدار، لرستان قهرمان همواره همه‌ی حکومت‌ها را مدیون خود کرده و تاریخ ایران بی وجود لرستان خیلی زودتر از اینها باید پاک میشد!
ولله که نمیخواهم در این آشفته بازار، بذر دلسردی بیافکنم اما با یک مقایسه ساده بین اتفاقات کشور، متوجه تبعیض بین لرستان با سایر مناطق میشویم.
خونم به جوش آمده بود و بی اختیار شروع به نوشتن کردم، هموطنان عزیزم، هم‌تباران، عزیزان، برایتان گوشه‌ای از تاریخ را نوشتم تا بدانید همه ما حتی به مقدار کوچک، حتی به اندازه آرامش بعد از ضربه‌پنالتی رونالدو، به لر و لرستانی مدیونیم!
ایران گنجینه‌ی اقوام است، مردم لرستان از مسؤلین توقع بیشتری دارند، برادران و خواهرانتان، نوامیس ایرانتان را دریابید!
انتهای پیام

false
true
false
false
  1. رقيه زین العبادی

    آفرين بر شما امیر حاج رضایی، آفرین به قلمت، حرف دل همه لرستان را نگاشتی که ملت ایران بدانند که مدیون قوم لر هستند برای همیشه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false