×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
کمپ‌های ترک اعتیاد با کمبود پزشک و روانشناس مواجه‌اند

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر لرستان گفت: کمپ‌های ترک اعتیاد با کمبود پزشک و روانشناس مواجه‌اند.

ه گزارش پایگاه خبری تحلیلی پژواک لرستان، مجتبی بیرانوند در ستاد مبارزه با مواد مخدر بروجرد اظهار کرد: شهرداری و نیروی انتظامی موظفند از جولان معتادان متجاهر در سطح شهر جلوگیری کنند و  نگذارند مسافران نوروزی با این دیده زشت اجتماعی مواجه شوند.
وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به تعطیل شدن مرکز آوای سلامت بروجرد در یک ماهه گذشته، ادامه داد: باید نظارت بیشتری بر مراکز «ام ام تی» در شهرستان شود و مسئولان باید بدانند دوره درمان بیماران این مراکز را نمی‌توان به بخش خصوصی محول کنیم.
بیرانوند افزود: طی بازدید یک ماهه گذشته از مراکز «امام تی» بروجرد وضعیت نگران کننده‌ای مشاهده کردیم، چرا که بنا نیست این مراکز داروهای خود را به عطاری‌های سطح شهر ارائه دهند.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان با بیان اینکه نظارت در زمینه مشکل دارد، تصریح کرد: ستاد بر اساس پروتکل ابلاغی از مسئولان دستگاه‌های مربوطه برنامه می‌خواهد.
وی افزود: در حال حاضر بسیاری از کمپ‌ها با کمبود روانشناس و پزشک مواجه هستند و از این موضوع هم نباید غافل شد که معتادان بهتر است به صورت اختیاری به کمپ‌های ترک اعتیاد مراجعه کنند نه اجباری.
بیرانوند گفت: ۸۰ درصد معتادان می‌خواهند ترک کنند ولی وضعیت مالی آنها مناسب نیست و برخی از معتادان متجاهر بین ۱۷ تا ۶۴۴ سال سن در کمپ‌ها پذیرفته  می‌شوند.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان گفت: دولت در رویکرد مبارزه همه جانبه با مواد مخدر به سازمان‌های مردم نهاد متکی است و دستگاه‌های دولتی نباید سازمان‌های مردم نهاد را رقیب خود ببینند.

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false