×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
کیوان رباطی مدیر پایگاه خبری پژواک لرستان: پیگیری مشکلات مردم توسط نمایندگان مجلس زمان خاص خود را می طلبد


هر از گاهی نطق پیش از دستور نمایندگان مجلس در دفاع از مظلومیت، محرومیت، بیکاری و مشکلات حوزه انتخابیه خود و یا به طور کلی از لرستان به گوش مردم می رسد، اما کسی خریدار این غرش ها و فریادهای پی در پی و مکرر منتخبان مردم این خطه نیست و عملا این غرش ها، یورش ها و فریادها در صحن مجلس تا کنون دردی را دوا نکرده است!

پیگیری درد و مشکلات مردم در چهار سال دوره نمایندگی نمایندگان مردم زمان خاصی دارد و باید در زمان خودش یعنی در زمان تهیه پیش نویس لایحه بودجه گنجانده و پیگیری شود، نه در طول سال و اگر توهین نباشد نه مانند خروس بی محل…

کسانی که اندک آشنایی به مسائل مالی و نظام بودجه ریزی در کشورها دارند، نیک می دانند پیگیری پروژه های نیمه تمام، تعریف پروژه های جدید، پرداخت مطالبات کارکنان دولت و پیمانکاران، افزایش حقوق کارکنان و … باید در لوایح بودجه سنواتی گنجانده شود و اعتبار مورد نیاز آن نیز به تصویب مجلس برسد. بنابراین داد و هوار کردن، قیل و قال کردن و فریاد کشیدن در صحن علنی و غیر علنی مجلس بی فایده است و کار باید کارشناسی شده و در زمان خود یعنی موقع تنظیم لایحه بودجه توسط دولت و تصویب آن توسط مجلس صورت پذیرد.

با این مقدمه کوتاه باید به عرض نمایندگان محترم لرستان برساند؛ اگر دل در گرو مرتفع نمودن مشکلات عدیده لرستان گذاشته اید، اگر کمر همت به رشد و توسعه استان بسته اید و اگر مصمم به تحقق وعده ها و شعارهای انتخاباتی خود می باشید، راهی جز زوم کردن بر لوایح بودجه و آن نیز در موعد مشخص و معین که تمام وزارتخانه ها پیش نویس لایحه خود را به سازمان برنامه و بودجه کشور ارائه می نمایند، ندارید و تا دیر نشده بایستی با نفوذ در وزارتخانه های مورد نظر و فشار بر وزرا خواستار اعتبار لازم برای تکمیل پروژه های نیمه تمام و تعریف پروژه های جدید و مطالبات مردم شد.

نظام بودجه ریزی در کشورهای توسعه یافته بدین شکل است که سازمان های برنامه ریزی در آن کشورها موظف به رشد و توسعه متوازن در تمام شاخص های توسعه در کشور هستند. ولی متاسفانه در نظام بودجه ریزی کشورهای توسعه نیافته از جمله کشور ما قدرت نفوذ و چانه زنی حاکم است و این نوع نگاه به برنامه ریزی موجب بخشی نگری و رشد سرطانی توسعه یافتگی در یک استان و فقر و محرومیت و عقب ماندگی در استان دیگر است!

علی ایحال در چنین شرایطی نمایندگان ما نیز باید با افزایش نفوذ و لابیگری خود از طریق اتحاد نمایندگان(تاکید می گردد اتحاد نمایندگان) استان و ارتباط موثر با سایر نمایندگان و همچنین افزایش مهارت دفاع و چانه زنی به استناد قوانین بالادستی، آیین نامه ها، بخشنامه ها و استفاده از تبصره ها سعی در افزایش بودجه و اعتبارات لازم برای رفع مشکلات عدیده استان نمایند و زمان آن نیز موقع تهیه و تنظیم پیش نویس لایحه بودجه سنواتی است. و من الله التوفیق

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false