×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
۳۴ میلیارد تومان کمک بلاعوض به سیلزدگان لرستان پرداخت شد

معاون عمران و توسعه شهری وزیر کشور گفت: تاکنون مجموعاً به ۸۳۶۱ واحد خسارت‌دیده از سیل کمک‌های بلاعوض به میزان ۳۴ میلیارد تومان پرداخت شده است.

به گزارش پژواک لرستان، مهدی جمالی‌نژاد در نشست بررسی روند بازسازی و نوسازی پلدختر اظهار کرد: به منظور پیگیری دقیق و همه جانبه موضوعات مرتبط با سیل فروردین امسال، قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق آسیب دیده از سیل به ریاست وزیر کشور تعیین و ذیل آن کمیته‌های تخصصی و قرارگاه‌های متناظر در استان‌ها و دستگاه‌های مرتبط تشکیل شده است.

وی افزود: پایه و اساس بسیاری از مصوبات هیأت وزیران در زمینه جبران خسارات ناشی از سیل اقدامات قرارگاه بازسازی و نوسازی است.

معاون عمران و توسعه شهری وزیر کشور تصریح کرد: اولویت اول در بازسازی و جبران خسارت‌های ناشی از سیل مربوط به مسکن مردم و زمین‌های زراعی و باغات بوده و هیأت وزیران مصوباتی خوبی در این زمینه‌ها داشته است.

جمالی نژاد گفت: اولویت بعدی، جبران خسارت‌های وارد شده به زیرساخت حوزه‌های راه و شهرسازی، نیرو و واحدهای آموزشی و درمانی و همچنین خسارات وارد شده به زیرساخت‌های شهری و روستایی است که در حال جمع‌بندی موارد مرتبط با این مبحث هستیم.

وی افزود: در استان لرستان تاکنون مجموعاً به ۸۳۶۱واحد کمک‌های بلاعوض به میزان ۳۴۴ میلیارد تومان پرداخت شده که ۳۴۸۶ مورد مربوط به کمک‌های بلاعوض معیشتی، ۱۰۰۸ بلاعوض جاری، ۳۷۳۲ بلاعوض تعمیری و ۱۳۶۶ مورد مربوط به کمک‌های بلاعوض احداثی بوده است.

معاون عمران و توسعه شهری وزیر کشور گفت: در مناطق آسیب دیده از سیل استان لرستان برخی روستاها کاملاً و تعدادی نیز باید بخش‌هایی از آنها جابه جا شود؛ بنابراین  تمهیدات مربوط به این موضوع در زمینه‌های تأمین زمین، آماده سازی زمین و تفکیک اراضی بایستی به طور دقیق اندیشیده شود.

جمالی نژاد با بیان اینکه در این قرارگاه با جدیت پیگیر تسریع و تسهیل امور مربوط به بازسازی و نوسازی مناطقسیلزده هستیم، ادامه داد: سعی می‌کنیم با هماهنگی  تمامی دستگاه‌ها کار بازسازی واحدهای آسیب دیده طبق دستور رئیس جمهور تا انتهای سال به اتمام برسد.

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false