×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
‍ سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه مدیرکل آموزش و پرورش لرستان



به گزارش پایگاه خبری پژواک لرستان به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش لرستان ظهر روز جمعه به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم، مدیرکل آموزش و پرورش استان لرستان سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه شهرستان خرم آباد بود.
رضا زینی وند مقدم ضمن گرامیداشت سالروز شهادت متفکر قرن و معلم شهید استاد مطهری، فرارسیدن هفته بزرگداشت مقام معلم را به حضور فرهنگیان محترم استان تبریک و تهنیت گفت و با توجه به حوادث سیل اخیر، از همه معلمان ساعی و پرتلاش استان و همه عزیزانی که در انجام رسالت خطیر تعلیم و تربیت، از جمله توجه مقام عالی وزارت، معاونین ایشان و همچنین مدیران کل استان های معین لرستان، نماینده معزز ولی فقیه در استان، استاندار لرستان، فرمانداران و شهرداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی فرماندهان نظامی و انتظامی،امنیتی و نظارتی و دستگاه قضایی، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و مردم فهیم استان لرستان دستگاه تعلیم و تربیت را یاری رساندند تقدیر و تشکر کرد .
مدیرکل آموزش و پرورش لرستان تصریح کرد؛ سخن گفتن در باب کسی که شان و منزلتش شان و منزلت پیغمبری است و وظیفه او نقش کسی است که در قرآن کریم به عنوان بهترین انسان ها مورد ستایش اند ، کار سختی است .
وی با اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری در مورد شان و مقام معلم که می فرمایند ((این که می گویند معلمی شغل انبیاست یک شعار دلخوش کننده نیست بلکه یک حقیقت قرآنی است )) گفت : بر این اساس معلم راهی را می رود که انبیا رفته‌اند و نقشی را ایفا می کند که برجسته ترین و برگزیده ترین انسان های خدا در روی زمین ایفاکرده اند.
زینی وند مقدم گفت: معلمی کرامت و شرافتی است سترگ وتحفه ای است آسمانی که خداوند تبارک و تعالی برای تربیت نیکو، هدایت و کمال انسانیت به بشر ارزانی داشته است .
مدیرکل آموزش و پرورش لرستان گفت: اگر بخواهیم ارزش کار معلم و ارج و قرب و منزلت معلم را بسنجیم اهمیت آن به وسعت و عمق انسان سازی و هویت بخشی و هدایت و کمال جامعه است که اصلاً قابل اندازه گیری نیست و عظمت آن بسیار بالاست .
مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با اشاره به اینکه آینده هر کشوری را می توان در سیمای کنونی آموزش و پرورش آن کشور ترسیم کرد گفت: ارزش کار معلم به خوبی و نقشی که در جامعه پیدا می‌کند هویداست.
وی آموزش و پرورش را نهاد بزرگ دولت در همه کشورها و همه جوامع انسانی برشمرد و گفت همه ابعاد توسعه و پیشرفت در کشور ها بستگی به توانمند سازی و عملکرد مناسب نظام تعلیم و تربیت دارد .
وی لازمه توسعه یافتگی و پیشرفت هر کشوری را تربیت و پرورش انسان های توسعه یافته دانست که این امر به دست توانای معلم و حاصل ذهن و فکر و اندیشه خلاق معلم است و گفت:
مطلقاً اگر می‌خواهیم در هر زمینه و هر بعدی پیشرفت داشته باشیم باید به جایگاه آموزش و پرورش کشور خود نگاه کنیم و ببینیم کجای کار قرار داریم.
زینی وند مقدم گفت: آموزش و پرورش ستون و خیمه جامعه است که اگر مستحکم و درست استوار شود همه ابعاد آن جامع خوب بنا گذاشته می‌شود .
وی پل ارتباطی بین جامعه توسعه یافته و جامعه توسعه نیافته امروز را آموزش و پرورش معرفی کرد و گفت از نظر همه صاحبنظران اقتصادی اجتماعی فرهنگی و علمی دنیا اگر کشوری بخواهد توسعه پیدا کند و اگر بخواهد به تعالی برسد آغاز آن در آموزش و پرورش و مدرسه و به دست توانای معلم است. لذا امروز آموزش و پرورش از آب و نان و مسکن جامعه بسیار ضروری تر و مهم تر است چرا که اگر این اتفاق بیفتد سایر مسائل جامعه به تبع آن حل خواهد شد و تحقق پیدا خواهد کرد و این مسئله مهمی است که می بایست همگان مورد توجه و اهتمام قرار دهند .
مدیرکل آموزش و پرورش لرستان تصریح کرد لازم است همه توجه ما به پرورش و تربیت نسل آینده جامعه باشد و به شان و منزلت و معیشت معلم نگاهی ویژه شود.


رضا زینی وند مقدم به بیانیه مهم گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: باتوجه به اینکه در اکثر فرازهای بیانیه معظم له جوانان، نوجوانان، و دانش آموزان مورد خطاب هستند وظیفه آموزش وپرورش در این خصوص سنگین تر از سایر دستگاه هاست و به همین منظور کمیته ای در استان و شهرستان ها و مناطق برای تجزیه و تحلیل این مهم و تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در آموزش وپرورش تشکیل شده است.
زینی وند مقدم در ادامه با اشاره به عنایت رهبری و توجه خاص رئیس جمهوری و تاکیدات مقام عالی وزارت بر اجرای دقیق و کامل سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: محور همه اقدامات آموزش و پرورش از صدر تا ذیل اجرایی و عملیاتی کردن این سند است و با اجرای دو برنامه عملیاتی سند تحت عنوان تدبیر و تعالی در دوره های آموزشی ابتدایی و متوسطه، اصل مدرسه محوری، مشارکت پذیری، مهارت آموزی، عدالت آموزشی، تمرکززدایی و حاکمیت تربیتی و فرهنگی بر همه فرایندهای نظام آموزشی و تبلور ساحت های ششگانه سند در جامعه در حال تحقق است.
مدیرکل آموزش و پرورش لرستان در ادامه ضمن تقدیر از همه مردم شریف سراسر کشور بویژه فرهنگیان و دانش آموزان در کمک رسانی و توجه ویژه به هموطنان سیل زده و تشریف فرمایی وزیر محترم آموزش وپرورش، معاونین وزارتخانه، مدیران کل استان های معین لرستان و معاونین و پرسنل آن ادارات کل و توجه و اهتمام ویژه این عزیزان به دانش آموزان و فرهنگیان استان، اقدامات موثر و مهم آموزش وپرورش را در قبل، حین و بعد از بحران سیل را برشمردند.

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false