×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
اعتمادهای بر باد رفته: محسن نظری


امروز در محل کارم مراجعه کننده ای داشتم که برای انجام کاری آمده بود. وقتی خواستم برایش پرینت بگیرم طبق روال همیشگی جهت صرفه جویی در مصرف کاغذ و به اصطلاح خدمت به بیت المال، از کاغذهایی استفاده کردم که یک طرف آنها قبلا استفاده شده بود. خندید و به من گفت؛ شما در اینجا صرفه جویی می کنید تا در آن بالا امثال طبری و قاضی منصوری بخورند و حیف و میل کنند! اگرچه من به درستی کارم ایمان دارم، اما بر اعتماد های بر باد رفته ی این مردم تاسف خوردم.

او درست می گفت، مدت هاست که همه ی ما شاهد چنین اتفاقات تلخ و دردناک در میان کسانی هستیم که مسئولیت اداره ی امور جامعه را به عهده گرفته و به اعتماد و امانت مردم خیانت می کنند.
کسانی که خرقه ریای زهد و تقوا به تن کرده و مدام مردم را به پشت پا زدن به دنیا و تعلقات آن سفارش میکنند ولی خود شیفته و دلباخته ی آن شده اند.

اگر چه حب دنیا و زرق و برق آن همواره برای بشر جذاب و دلفریب بوده و هست، لکن آنچه موجب شگفتی است شیفتگی بیش از حد این جماعت به ظاهر متدین است.

شرم آور است، در حالی که بسیاری از مردم بینوای ما زیر بار سنگین اجاره نشینی و تورم و گرانی کمر خم نموده و از عهده ی امورات اولیه ی زندگی خود بر نمی آیند، این جماعت بی حیای متظاهر و فرزندانشان با رانت و رشوه و اختلاس، اقدام به خرید متعدد منازل و ویلاهای عیانی و چندین میلیاردی در لواسانات و شمال و دیگر نقاط خوش آب و هوای کشور نموده و تفریحات و تحصیلاتشان را در خارج از کشور دنبال می کنند و سرمست از این همه نعمت باد آورده، نمیدانند که مردم فقیر کشور چه حالی دارند و چگونه روزگار می گذرانند.

لااقل برای خنک شدن دل خود این جمله را به این موجودات بی احساس و خودخواه بگویم: «خاک بر سرتان ای زالوهای انسان نما که آبروی انسانیت و دین و مذهب را برده اید» انتهای پیام

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false