×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه :با حساسیت ویژه در جهت تحقق شعار سال عمل خواهیم کرد

به گزارش پایگاه خبری پژواک لرستان/نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تاکید کرد: با حساسیت ویژه در جهت تحقق شعار سال ” تولید، پشتیبانی‌ها، مانع زدایی ها” عمل خواهیم کرد.

آقای محمد خدابخشی نایب رئیس اول کمیسیون برنامه و بودجه در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت: کمیسیون برنامه و بودجه امسال با جدیت و توان کامل در جهت حمایت از تولید، پشتیبانی و رفع موانع پیش روی تولید و مشکلات اقتصادی کشور با نظارت و پیگیری از مسئولان اجرایی کشور اقدام خواهد کرد.

آقای خدابخشی؛ نظارت بر اجرای قوانین همچون قانون بهبود مستمر کسب و کار، قانون تولید رقابت پذیر، اصلاح قانون تجارت و پیگیری موضوع‌هایی مانند بحث ورشکستگی‌ها و مشکلات مربوط به اخراج نیروی کار در واحد‌های تولیدی را از مباحثی دانست که مجلس شورای اسلامی  به آن‌ها خواهد پرداخت.

وی گفت: نظارت بر نحوه انتشار اوراق در جهت جلوگیری از افزایش بهره در بازار و جلوگیری از گرانی سرمایه گذاری در تولید از دیگر مواردی است که کمیسیون برنامه و بودجه در دستور کار دارد.

آقای خدابخشی، نظارت بر تخصیص بودجه طرح‌های عمرانی را از زمینه‌های اصلی جهش تولید خواند و افزود: طرح‌های عمرانی قابل واگذاری را پیگیری خواهیم کرد.

وی با تاکید بر استفاده از توان بخش خصوصی در فعالیت‌های تولیدی، گفت: نظارت بر نحوه چگونگی پرداخت اعتبارات مربوط به تبصره‌های ۱۴ (بخش مربوط به تولید و اشتغال) و تبصره ۱۸ (ساز و کار‌های بخش تولید و اشتغال) و همچنین نظارت بر نحوه تخصیص منابع و اعتبارات به بانک‌ها از جمله محور‌های مهمی است که کمیسیون برنامه و بودجه در سال جاری به منظور حمایت از تولید در دستورکار خود خواهد داشت.

نایب رئیس اول کمیسیون برنامه و بودجه ضمن تاکید بر اینکه تولیدکنندگان نیز باید در جهت تحقق شعار سال به تولید کالا‌های با کیفیت اقدام کنند، افزود: از مردم عزیز نیز انتظار می‌رود در جهت حمایت از تولید، کالا‌های با کیفیت ساخت داخلی را خریداری کنند.

آقای خدابخشی همچنین گفت: در هفته اول برگزاری جلسات کمیسیون برنامه و بودجه از رئیس سازمان برنامه و بودجه برای ارایه گزارش درخصوص چگونگی اجرای بودجه سال ۱۴۰۰ دعوت خواهیم کرد.

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false