×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
کارگاه پیشگیری از خودکشی در خرم‌آباد برگزار شد


به گزارش پایگاه خبری پژواک لرستان/ مدیرکانون فرهنگی هنری شهدای پشت بازار خرم آباد گفت: آموزش مهارت های زندگی راهکارهای پیشگیری از آسیب های اجتماعی است.

حجت الاسلام « امیر حسین خسروی»، مدیرکانون فرهنگی هنری شهدای پشت بازار خرم آباد اظهار داشت: مدیریت واحد و منسجم در پیشگیری از آسیب‌ های اجتماعی  ضروری است.
مدیرکانون فرهنگی هنری شهدای پشت بازار  خرم آباد با اشاره به اینکه دستگاه ها اداری زیادی متولی در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی تلاش می کنند، افزود: مشارکت عموم مردم، دستگاه های اجرایی و تشکل های مردم نهاد مشارکت می تواند بستر مقابله جدی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی است.
وی با بیان اینکه بخش زیادی از فعالیت ها جزیره ای و همراه با موازی کاری است، افزود: انسجام و مدیریت واحد می تواند در مقابله با آسیب های اجتماعی و پیشگیری از آسیب ها موثر باشد.
حجت الاسلام خسروی با اشاره به گرایش به سو مصرف مواد مخدر در کشور، تصریح کرد: یکی از ابزارهای مهم دشمن برای انحراف جوانان و نابودی سرمایه انسانی تسهیل در دسترسی به موادمخدر است که به لحاظ توزیع گسترده آن در همسایگی کشور این بحران برای نسل جوان ما بیشتر است.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به دامنه وسیع آسیب های اجتماعی نیازمند برنامه ریزی منسجم و با تمرکز بر موضوعات خاص این حوزه در پیشگیری از این چالش اجتماعی اقدام کرد.
حجت الاسلام خسروی با اشاره به آسیب اجتماعی خودکشی، افزود: پدیده خودکشی یکی از آسیب های اجتماعی جدی امروز به اعتقاد کارشناسان نیازمند بررسی دلایل زیست شناختی، ژنتیکی، روانشناختی، اجتماعی، فرهنگی و محیطی است تا بتوان با اطلاع رسانی و آگاهی بخشی خانواده ها از این معضل روزافزون جامعه پیشگیری کرد.
وی با بیان اینکه خودکشی جوانان اغلب ناشی از عدم رشد مهارت ‌های مقابله ‌ای است، خاطرنشان کرد: بنابراین برای پیشگیری اولیه، مهارت‌ های مقابله‌ای، به خصوص مهارت حل مساله، توسط وزارتخانه های آموزش و پرورش و علوم و بهداشت به نوجوانان و جوانان آموزش داده شـود.
مدیرکانون فرهنگی هنری شهدای پشت بازار آموزش مهارتهای زندگی با محوریت مهارت حل مسئله در راستای طرح پیشگیری از خودکشی ضروری است، اظهار کرد: ارتقای سلامت و حل آسیب های اجتماعی نیازمند همکاری همه دستگاه ها است.
گفتنی است، کارگاه پیشگیری از خودکشی  به همت دفتر تسهیلگری پشت بازار ودرب دلاکان(گلسفید) و با همکاری کانون فرهنگی-هنری شهدای پشت بازار در روز چهارشنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۰به مناسبت روز جهانی پیشگیری از خودکشی با حضور ۲۵ نفر از نوجوانان وجوانان پشت بازار در پارک ارغوان  این محله برگزار شد.
در این کارگاه آموزشی خانم محمدی روانشناس بالینی ومدرس علوم پزشکی به مهمترین مسائل در حیطه پیشگیری از خودکشی از جمله شناسایی عوامل خطر در خودکشی، نحوه ارزیابی خطر خودکشی، مداخلات عمومی و تخصصی و باورهای نادرست و واقعیت‌ها در خصوص پیشگیری پرداخت.Mr

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false