×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
بازدید استاندار لرستان از منطقه گردشگری مخملکوه و معدن نمک رباط‌ نمکی

صبح امروز دکتر شفقت استاندار لرستان به همراه دکتر رضا سپهوند نماینده مجلس، ابراهیمی معاون اقتصادی استاندار، داریوش حسن نژاد مدیرعامل آب منطقه ای، میرزایی مدیرکل منابع طبیعی، معاون اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری و تنی چند از مدیران ارشد استان از منطقه گردشگری مخلملکوه و معدن نمک رباط نمکی بازدید نمودند.

مجموعه پارک جنگلی مخملکوه، معدن نمک رباط نمکی با بیش از ۳۵۰ سال قدمت « سند یا قباله مبایعه موجود است» و درخت بلوط کهنسال واقع در این منطقه، از جاذبه های مهم گردشگری در شمال خرم آباد و مهمترین منبع درآمد مردم رباط نمکی محسوب می گردد.

وجود معادن نمک، گچ، سنگ آهک، سنگ نسوز، خاک رس و حتی گوگرد و نفتی که به صورت چشمه از زمین می جوشد و کارخانجات مرتبط با این معادن، خصوصا کارخانه تولید گچ و کوره های آهک و آجر پزی در روستای رباط نمکی، این روستا را می توان مهد صنایع و معادن لرستان در نیم قرن اخیر نام نهاد.

از زمانی که مردم لرستان برای یافتن کار به شهرهایی مانند تهران، اصفهان، اهواز و دیگر شهر های بزرگ مهاجرت می نمودند، مردم این روستا به لحاظ داشتن این ظرفیت، پتانسیل و نعمات خدادادی، خودکفا بوده و هیچ گاه به عنوان نیروی کار مهاجرت ننموده اند.

حال این روستای کهن با حدود چهار قرن سابقه زیست به صوَرِ مختلف در این منطقه و هم اکنون به عنوان مرکز دهستان رباط با ۵۴ روستای اقماری، ضمن داشتن برخی امکانات و تاسیسات، در خیلی از امورات عمومی و زیربنایی ازجمله آب آشامیدنی سالم، اینترنت، ارتباطات سیار، آسفالت معابر، دفع فاضلاب، قطعی مکرر برق و لزوم احداث زیرگذر بر روی اتوبان خرم آباد- الشتر، دارای مشکل اساسی می باشد و ضمن پیگیری های عدیده و مکرر، همچنان مشکلات این روستا پابرجاست و مردم در عذاب می باشند.

حال با توجه به مشکلاتی که عنوان شد و درخواست‌هایی که توسط اهالی این روستا از استاندار مطالبه شده است، انتظار دارد استاندار محترم دستور عاجل پیگیری و رفع مشکلات مزبور را صادر نمایند، تا مردم این روستا طعم شیرین مدیریت و بازدید میدانی مسئولین انقلابی را به زودی بچشند. ان شاالله/ کیوان رباطی مدیر پایگاه خبری تحلیلی پژواک لرستان

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false