×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
«برای ایران» یا «برای منافع»! کیوان رباطی روزنامه نگار و مدیر مسئول پایگاه خبری تحلیلی پژواک لرستان


این روزها بازار تشکیل جلسات، گروه ها و محافل رسمی و غیر رسمی، البته باید گفت «بازار اختلافات» بعد از چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، در بین طرفداران دکتر پزشکیان در لرستان، داغِ داغ است!

ابتدا چنین به نظر می رسید این گونه گروه ها و محافل متعدد سیاسیِ قبل و بعد از انتخابات، صرفا بخاطر زنده شدن جریان اصلاحات و ارزش قائل شدن برای تفکر خود بوده است، اما پس از پیروزی دکتر پزشکیان و تشدید اختلافات درون گروهی، متاسفانه جنگ قدرت و بوی منفعت طلبی شخصی و گروهی کاملا نمایان است. عدم هماهنگی بین احزاب، تشکل‌های سیاسی و شورای اصلاح طلبان و انفرادی عمل نمودن برخی چهره های سیاسی در قبل از انتخابات برای ریاست ستادها و بعد از انتخابات برای کسب قدرت و تصاحب جایگاه‌ها و مناصب اداری و سیاسی این ادعا را به اثبات می رساند.‌

جنگ و درگیری، عدم هماهنگی و جزیره ای عمل نمودن ستاد های رسمی و غیر رسمی، مرزبندی و ایجاد دو دستگی و خودی و غیر خودی نمودن رسانه ها، خودسرانه و مستقل عمل نمودن برخی نمایندگان ادوار و غیر ادوار، آتش به اختیار و لشگر تک نفره برخی مدیران ارشد، صدور هزاران حکم و ابلاغِ از من درآوری و بدون عنوان رسمی در هر ستاد، ایجاد محافل دوستانه و بنگاه های در سایه و دهها مورد دیگر، چیزی جز منفعت طلبی شخصی و دور بودن از رسالت اصلی تفکر و جریان اصلاح طلبی که همانا منفعت عمومی و بها دادن به خواست مردم است، نمی تواند باشد!

جریان اصلاحات جریانی پویا، تکثرگرا و اجتماعی است که جوهره، خمیر مایه و ذات آن با دستجات و گروه بندی های محدود و دیکتاتور مآبانه در تضاد است!

کنه و ذات اصلاح طلبی، چیزی جز دموکراسی « حکومت مردم بر مردم»، رای اکثریت و انتخابات نیست و هرگونه عملِ خلاف این منشور، دیکتاتوری، استبداد و حذف کردن همفکران خود از صحنه سیاست است.

به عنوان یک مطالبه گر و رسانه نگار منتسب به جریان اصلاحات و مدافع سرسختِ توسعه و پیشرفت کشور بویژه استان محروم لرستان، برادرانه و دلسوزانه به بزرگان این تفکر در استان توصیه می نماید، تا دیر نشده دست از رفتارهای انحصار طلبانه و اقتدارگرایانه بردارند و از منافع شخصی و گروهی عبور نموده و به فکر منافع عمومی و آینده مردم مظلوم این خطه باشند و در جهت پیشرفت و آبادانی این دیار، سکان مدیریت را به دست شایستگان و جوانان دلسوز، کاربلد و متعهدِ مردمی بسپارند.

فلسفه وجودی تشکیل دولت ها و حکومت ها چیزی غیر از خدمت به مردم و رفاه اقتصادی و اجتماعی آنان نیست. در دموکراسی نیز اصل مردم اند. نمی توان به اسم دموکراسی سوارِ کار شد، شعار مردم گرایانه و پوپولیستی سر داد، اما به فکر تامین منافع شخصی خود بود!

بنابراین بایستی این تفکر و رویکرد غلط در استان اصلاح گردد و همه فعالیت های حزبی و سیاسی بر اساس رای اکثریت و اصل شایسته سالاری انجام گیرد و همه گروهها، جریانهای سیاسی و ستاد های مرکزی و مردمی، همسو با دولت چهاردهم در راستای توسعه استان محروم لرستان که سالها چوب بی تدبیری و منفعت طلبی سیاسیون را می خورد، هماهنگ و همصدا شوند. در غیر اینصورت با نقد شدید رسانه های منتقد و بیدار جامعه روبرو شده و به افکار عمومی معرفی خواهند شد./ انتهای پیام

false
true
false
false
  1. امیرآزاد زکی پور

    درود بر جناب رباطی عزیز
    حق مطلب رو ادا کردید
    و امیدوارم بجای منفعت طلبی به فکر حل مشکلات مردم باشند
    توقع داریم آقای پزشکیان بیشتر حواسشون رو جمع کنن هرچند با انتخاب پورمحمدی فعلا دارن راه رو غلط میرن

  2. ناشناس

    استاد عزیز شاهد هستید مبنای این محافل فقط سهم خواهی هستش
    و دارن با این کارها ارمان های اصلاح طلبی رو نابود مکنن

  3. ناشناس

    تا ی عده پیر منفعت اندیش نگرش جا طلبی دارن فاتحه اصلاح طلبی بخونید

  4. ناشناس

    سلام و ارادت و خداقوت؛ متاسفانه این اختلافات در استانهای دیگه هم وجود داره و به اونها میگن مجاهدانِ شنبه 😂
    یعنی جمعه که انتخابات تمام شد و شنبه برنده مشخص شد، یکی یکی از خواب بیدار میشن و به دروغ می گویند اگر ما نبودیم فلانی برنده نمیشد در صورتی که در واقع هیچ نقشی نداشتند. از اینرو به چنین آدمهایی لقب مجاهدان شنبه داده شد.

  5. جوادچگنی

    احسن کاملا با دیدگاه شما موافقم

  6. ناشناس

    بسیار عالی
    خیلی خوب به نکته مهمی اشاره کردید و ان هم شایسته سالاریست
    و همچنین شخص شایسته و متخصص که انتخاب شد، افراد دیگه مورد اذیت و آزار قرارش ندن که پشیمان بشه بخاطر پستی که با توجه به لیاقت خودش بهش رسیده
    امید وارم بهترین مدیران متخصص انتخاب شوند تا گره ای از مشکلات جامعه ی لرستان بر طرف کنند
    به امید فردایی بهتر

  7. بصیر کوشکی

    احسنت.
    عالی ، زنده باشید مهندس .

  8. ناشناس

    بله برادر جان، اگه به پیام های قبل از انتخابات برگردید، تمام نگرانی های ما از عقبه و تیم پشت سر پزشکیان بود و برعکس خود جناب پزشکیان صاف و ساده دل، اینها اکثرا” به شدت (در حد حرص و ولع) به دنبال پست و مقام و موقعیت و… هستن و مردم را در محافل خصوصی خود حتی کیلویی چند به حساب نمی آوردند!!!

  9. صارمی

    حق مطلب رو ادا کردید جناب آقای رباطی
    به قول بزرگی :
    تقوا از تخصص لازم تر است،آنرا میپذیرم ،اما آنکس که تخصص ندارد و کاری را را میپذیرد بی تقواست .که طی دو سه سال گذشته ما شاهد بی تقواترین مدیران بودیم
    مردم ما با دلزدگی از وضعیت جامعه به امید روزهای بهتر و بهره گیری از متخصصین به پای صندوق های رای رفتند برای انتخاب اصلح که خدا رو شکر این اتفاق خوب افتاد.
    جای تاسف دارد که در شهر ما برای کسب کرسی به جان هم افتادند که خود را سخره رقیبان کردند.
    آنکس که کرسی میخواهد باید متقی باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false