×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
دولت وفاق ملی و رئیس جمهوری از جنس مردم: کیوان رباطی روزنامه نگار و مدیر پایگاه خبری تحلیلی پژواک لرستان


ساده، متواضع، بی آلایش، خودمانی، مردمی، نترس، دادگر، عادل، صادق، شفاف، یک رنگ، تحول خواه، روشنفکر، مومن، متدین، شیعه، متعهد، متخصص، با اخلاق، وفادار و خاکی بودن فقط بخش کوچکی از ویژگی‌های شخصیتی رئیس جمهور محبوب ملت ایران، جناب آقای دکتر پزشکیان است.

اجرای مطلوب ایده وفاق ملی و کنار هم گذاشتن تمامی سلایق سیاسی، با وجود حمایت قاطع فقط یک جناح سیاسی، اولا به معنی ائتلاف نیست، ثانیا کار هر کسی هم نیست! شاید دولت‌های دیگری نیز می خواستند این امر مهم که خواست نظام و رهبری هم بود، اتفاق بیفتد، ولی نتوانستند. اما دکتر پزشکیان ثابت نمود، می توان با ایثار و از خود گذشتگی، عبور از منافع گروهی و حزبی و فقط برای «اعتلای ایران» دست به چنین کار بزرگی زد.

حال که رئیس جمهور مردمی ایران، شعار انتخاباتی خود را جامه عمل پوشانده و کابینه را در راستای ایجاد وفاق ملی در کشور چینش نموده و گام اول را برای تحقق این مهم در دولت، با انتخاب وزیرانی با هر سلیقه سیاسی بنا نهاده است، وظیفه دیگر اقشار ملت و ارکان نظام اعم از نهاد رهبری، قوه مقننه، قضائیه، اعضای هیات دولت، نیروهای مسلح، نهادها، سازمانها و ارگانهای دولتی و غیر دولتی، اصحاب رسانه و در واقع کل سیستم حکومتی است که با «دولت وفاق ملی» همکاری نمایند تا در راستای اهداف خود که همانا رفع مشکلات عدیده مردم و رسیدن به رفاه کامل اقتصادی است، موفق و پیروز گردند.

از طرفی مردم نیز از دولتها چیزی غیر از رفاه، آسایش و آرامش نمی خواهند، حالا هر دولتی با هر نگرشی می خواهد سَرِکار باشد. بنابراین اگر دولتمردان و سیاستمداران راست می گویند و ادعا دارند که هدفشان خدمت به مردم است، نباید چوب لای چرخ دولت مردمی دکتر پزشکیان بگذارند و دولت را تضعیف نمایند، بلکه باید همگی به عنوان یدی واحد دولت را یاری رسانند، تا وعده های خود را عملی نمایند.

در فحوای سخنان رهبر انقلاب و رئیس محترم مجلس نیز می توان چنین استنباط نمود که موفقیت این دولت موفقیت نظام است و کارشکنی و تضعیف دولت مردمی دکتر پزشکیان تضعیف نظام جمهوری اسلامی محسوب می گردد، لذا با این همه تعامل و گذشت از جانب دکتر پزشکیان، عدم همکاری و یا تخریب دولت، خیانت به مردم است، چرا که این دولت در این برهه از زمان، هدفی جز خدمت صادقانه و مرتفع نمودن مشکلات عدیده مردم و رفاه اقتصادی ندارد.

در این شرایط نابسامان و وضعیت اقتصادی ناگوار، هر کسی در هر جناح، لباس و قامتی بخواهد دولت را تخریب، تهدید و تضعیف کند، خائن به مردم است و مردم اجازه تضعیف دولتی که تار و پود وجودش آماده خدمت است را نخواهند داد و با آنان برخورد خواهند کرد.

بنابراین لازم است همگی با عبور از منافع شخصی و روی آوردن به منافع عمومی و کمک به «دولت وفاق ملی» که الان متعلق به کل جریانات و جناح های سیاسی کشور است، در انتظار داشتنِ ایرانی آباد، آزاد، پیشرفته، عاری از فقر و محرومیت و مردمی مرفه و سرافراز باشیم./ انتهای پیام

false
true
false
false
  1. ناشناس

    دکتر پزشکیان قطعا موفق خواهد بود و بهترین دولت ایران خواهد بود عزیز به امید خدا❤️❤️❤️💐💐💐

  2. علیرضا جمشیدی مقدم

    دورودبرشما مردبزرگ ودلسوز

  3. ناشناس

    سلام
    قطعا همینطوره که شما اشاره کردین،
    این گذشت دکتر موقعی عملیاتی میشه که سایر قوا بدون حب و بغض و بدور از رقابتهای انتخاباتی و سهم خواهی در کنار این رویکرد قرار بگیرند. وگرنه سهم خواهی عده ای و کنار زدن حامیان واقعی دولت به پای جلب نظر مخالفین آن در عرصه انتخابات، باعث سرخوردگی شدید جامعه خواهد شد

  4. ناشناس

    سلام دوست عزیز
    من نیز با شما موافقم اما…..
    اگر کاسبان تحریم چوب لای چرخ این وفاق نگذارند.
    اگر خود را وارثان بی حرف و حدیث انقلاب و نظام ندانند
    اگرفرصت نفس کشیدن و اظهارنظر برای دیگران فراهم شود
    اگر اقلیتی که خود را مصون ازهر بازخواستی میدانند(امثال حسین شریعت مداریها، زاکانی ها، رسائی ها و….) بفهمند که مملکت ایران مال همه ایرانیان است و این مردم دراین سرای حق آب و گل دارند و ازاین بی مدیریتی رنج میبرند
    اگر بپذیرند که انها نه اسلامند و نه مصداق مسلمانی و حق ندارند خود را معیار اسلام قرار دهند.
    اگر بپذیرند که هرکسی با دیدگاه آنان مخالف بود ضد انقلاب و نامسلمان نیست.
    اگر چفیه ها را ببوسند و کنار بگذارند تا به ساحت مقدس شهدا توهین نکرده باشند، چرا که چفیه در روزگاری نچندان دور و در زیر آن جنگ خانمان سوز اما حیثیتی، گاهی سفره بود، گاهی فرش، گاهی روانداز، درجایی وسیله استتار زمانی سجاده و گاهی باند زخم و به وقتش کفن….. و
    نه هرگز ابزاری برای روی و ریا!
    ما فرسنگها از تقوا بدوریم من هرگز ندیده و نشنیده ام که در این مملکت فردی از انقلابیون!!!! بگوید به لحاظ نداشتن تخصص مسئولیت فلان پست را نمی پذیرم بلکه برای رسیدن به موقعیتهای بالاتر به صد واسطه وصل میشوند
    دوست عزیز و نادیده ام حتما داستان خدا بیامرز مهسا امینی رو بخوبی بیاد دارید. آش شله قلمکاری که همین تند روهای بی خرد پختند و نابخردانه فضای مملکت رو بسمت یک نا امنی ویرانگر سوق دادند.
    کاری به راست و دروغش ندارم. مهسا یک دختر کرد ایرانی بود. اینکه گشت ارشاد او را کشت یا خودش مُرد رو هم کاری ندارم، اما در هر شکل اتفاقی رقم خورد و شد یک بمب خبری.
    دوستان انقلابی نما بجای مدیریت کردن اوضاع و دلجویی از تنها یک خانواده، متاسفانه موضع تقابلی گرفتند و آن شد که دیدیم و هزینه های سوء مدیریت بی خردان رو رهبری پرداخت کرد و صبورانه همه تهمتها و دشنامها و شعارهای ناپسند رو تحمل کرد!
    این را بعنوان مثال آوردم که متوجه شویم که هزینه هایی که این گروه اندک تمامت خواه برای این کشور رقم می زنند آنچنان فجیع و بی شرمانه است که رهبری هم از گزند عملکرد آنان در امان نیست.
    اینها رو گفتم که عرض کنم پزشکیان و دولت وفاقش آخرین نسخه شفابخش ایران بیمار است
    خدا کند که دلسوزان نظام جلوی تند رویهای این اندک مدعیان خود شیفته را بگیرند تا با خردمندی و همدلی و تعامل با دنیا در یک چهارچوب عزتمند به روزهای سرفرازیمان برگردیم
    انشااله🌹

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false