×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۱۸ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
منطق اجتهاد محور وزیر آموزش و پرورش: عنایت صادقی نماینده ی کمیته امور استان های ستاد پزشکیان در استان لرستان


وزارت آموزش پرورش از مهم ترین ارکان توسعه هر کشور، به ویژه توسعه ی پایدار است که پروش دهنده دلبندانی است که قرار است میراث داران این سرزمین کهن باشند و این وظیفه ای خطیر است.

متاسفانه این نهاد آینده ساز بر مدار مناسبی حرکت نمی کند و گاها نیز مورد بی مهری بسیاری است. آموزش و پرورش شئون و ابعاد مختلفی دارد که می‌بایست آنها را  مورد بررسی و تحلیل دقیق قرار داد، در این میان، از مهم ترین  چالش های اصلی وزارتخانه، عدم ثبات مدیریتی، تحقق نیافتن بودجه های تخصیصی به خصوص در سال های اخير و به تبع آن انتقال فشار بر معلمان و کاهش بازدهی علمی دانش آموزان است که از این حیث تقریبا در سطح بحران قرار داریم و می‌بایست هر چه سریعتر در راستای مرتفع نمودن این بحران تلاش نمائیم.

اگر اقدامی در این مورد صورت نگیرد آینده مبهمی خواهیم داشت و به روشنی نمی رویم آنچه بنا به تجارب خود به صورت عینی بعضاً مشاهده شده این است که آموزش و پرورش که کلید موفقیت در چهار عنصر نوگرایی یعنی علم و تکنولوژی، کشاورزی، دفاع و صنعت بوده و براساس سند تحول بنیادین و تربیت چند ساحتی دانش آموز مسیر آن مشخص شده که بعضاً در این مقوله دچار تعدیل و گاها تعطیل شده ایم.

می طلبد وزیر آینده مفاهیم نظری و عملی اسناد بالادستی را توام با اجتهاد خود چار چوب خود را مشخص و بر مسیر  همین منطق حرکت نماید.

از ژست های استادانه خارج و مسائل و مشکلات مدرسه را بشناسد. گفتمان های رایج را درک و مبتنی بر مقتضیات زمانی و مکانی و فرهنگ ایرانی اسلامی که همان هویت دینی و ملی ماست سیر مدیریتی خود را عریان نماید.

انتظار می رود در دولت جدید اعمال ثبات مدیریتی در کلیه سطوح وزارتخانه حکمفرما شود و تکریم معلم به عنوان ستون اصلی وزارتخانه و تلاش برای توسعه آموزش و پرورش رایگان برابر قانون اساسی صورت گیرد که یکی از مهم ترین دستاوردهای انقلاب است و اخیرا در این مورد غفلت شده است.

به نظر می رسد وزیر بهتر است از بدنه وزارتخانه، از جنس این نهاد پرورش دهنده، نیروی علمی و متخصص، به دور از سیاسی کاری و منطبق بر اصول ۱۸ گانه مورد تاکید رئیس جمهورمنتخب باشد.

لازم است وزیر سطوح مدیریتی را از پایین به بالا طی نموده باشد که بتواند با مشکلات و ماموریت این وزارتخانه آشنا و دارای قدرت تعامل با مجلس و سایر ارکان نظام باشد که بتواند در راستای احقاق حقوق بحق این وزارتخانه گام بردارد و سیاست گذاری نماید./ انتهای پیام

false
true
false
false
  1. ناشناس

    عدم توجه و عمل به قوانین شرایط عزل و نصب مدیران و رفیق سالاری بجای شایسته سالاری موجب این بی ثباتی هاست. باید یک جریان سیاسی بی توجه به منافع حزبی قوانینی را به تصویب مجلس برساند که شرایط تغییر در مدیران بر اساس سلایق شخصی و جناحی بسیار دشوار شود و این یک اقدام مهم در ثبات مدیریت و حرکت بسوی توسعه است.

  2. ناشناس

    واقعا حق آقای صادقی حداقل مدیرکلی آموزش پرورش لرستان است
    آقای صادقی فردی اصلاح طلب سخنور در عرصه سیاست و فرهنگ
    که با توجه به رزومه درخشان ایشان هم در حوزه فرهنگی و هنری و هم در حوزه سنجش و کار های بزرگی برای فرهنگیان و دانش آموزان سطح استان انجام داده است
    حداقل در دولت اصلاحات پست مدیرکلی آموزش و پرورش استان لرستان برازنده این بزرگوار است

    فرهنگی

  3. ناشناس

    اصلاح طلبی نامور و ستودنی

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false