×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۲۷ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
نشست صمیمی کانون نخبگان و دانشگاهیان سلسله و دلفان با دکتر سپهوند نماینده مرکز استان

کانون نخبگان و دانشگاهیان سلسله ودلفان در راستای پیگیری مطالبات استانی با دکتر رضا سپهوند نماینده خرم آباد و دوره چگنی در مجلس شورای اسلامی دیدار کرد.

در این نشست که شب پنچ شنبه مورخ ۵ مهر در محل دفتر ارتباطات مردمی دکتر سپهوند در خرم آباد برگزار شد، ابتدا دکتر وحید حسنوند مدیر عامل کانون خطاب به دکتر سپهوند گفت: مرجعیت علمی و همسو بودن با دولت باعث ممتاز بودن جایگاه جنابعالی در بین نمایندگان در استان لرستان می باشد که از این ظرفیت در جهت پیشبرد اعتلای لرستان باید استفاده گردد.

مدیر عامل کانون نخبگان سلسله و دلفان در این نشست به بیان نکته نظرات خود به شرح ذیل پرداخت؛

۱) عدم ایفای نقش نظارتی نمایندگان قبل، موجب شده بسیاری از پست های مدیریتی از حالت ناکارآمدی وارد مرحله بحرانی تر بنام ابتذال گردیده و عقب ماندگی استان لرستان را دوصد چندان نموده است.

۲) لزوم تشکیل خانه ادوار نمایندگان و مدیران و استفاده از تجربیات آنها در جهت توسعه لرستان

۳)تشکیل شورای نخبگان جهت مشورت در تصمیمات استانی و خروجی این تصمیمات مبنای علمی و تخصصی داشته باشد.

۴)نظارت بر انتخاب استانداری از بدنه وزارت کشور، علمی و مورد تأیید جامعه نخبگان و دانشگاهیان بعنوان سکاندار عالی دولت در استان بعنوان یک مطالبه حداقلی

۵)پیگیری احقاق حق آبه استان لرستان و پرداخت آب بها از مناطق پایین دستی برای هزینه طرحهای مهندسی ساخت سد و کنترل سیلاب در مناطق بالادستی

۶)داشتن نگاه فرابخشی در استان و کمک به رفع محرومیت در حوزه انتخابیه سلسله و دلفان

در این نشست تخصصی دکتر ایمان بلواسی(دکتری سنجش از راه دور) دکتر پویا حسنوند(دکتری عمران ) دکتر مهدی حیدری(دکتر باستان شناس) دکتر آیت رشنو(دکتری آمایش سرزمین)دکتر جواد یوسف وند(دکتری جغرافیا و برنامه ریزی شهری) دکتر حمزه حسنوند(دبیر انجمن پزشکان لرستان) دکتر محمدعلی نعمتی(دکتری تاریخ) دکترعلی حسنوند(دکتری حقوق) و کیوان رباطی روزنامه نگار و مدیر مسئول پایگاه خبری تحلیلی پژواک لرستان به عنوان عضو مدعو حضور داشتند.

نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه مطالبه گری در لرستان ضعیف است، گفت: مطالبات ما باید مطالبات عمومی باشد و مادامی که این فرایند یعنی مطالبات شخصی در اولویت باشد، نمایندگان مجبورند در این مسیر حرکت کنند.

دکتر رضا سپهوند در جمع اعضای کانون نخبگان و دانشگاهیان سلسله و دلفان افزود: مطالبه عمومی در نهایت زمینه ساز اشتغال و توسعه می شود ولی تکرار این رویه سبب می شود که نمایندگان یک بار مصرف شوند.

وی ضمن تاکید بر نقش نخبگان در توسعه جامعه اظهار کرد: نخبگان جامعه باید مطالبات و نیازمندی‌های مردم را در هر بخش جمع‌بندی نموده و به بهترین شکل ارائه دهند و بهترین واسطه بین مردم و دولتمردان باشند.


نماینده خرم آباد در خانه ملت تصریح کرد: نخبگان می‌توانند مسائل را جمع‌بندی کنند و این قدرت جمع‌بندی و تجمیع از توانمندی‌های نخبگان جامعه است، نخبگان می‌توانند ضمن تجمیع، تعدیل هم بکنند و آنها هستند که می‌توانند با مردم سخن بگویند و جلسه بگذارند.


دکتر سپهوند ادامه داد: نخبگان، انجمن‌های تخصصی و تشکل‌های مردمی باید به دولت کمک کنند و تمام مسئولین دولتی اعم از سطح ملی یا استانی باید با نخبگان جامعه در تماس باشند، با آنها مشورت کنند و از آنها کمک بگیرند.

وی با اشاره به «سند آمایش سرزمین» نیز گفت: برای تحقق سند هر دستگاه و نهادی نیاز به «هیأت اندیشه ورز» است، فلذا جا دارد از ظرفیت نخبگان در ادارات استفاده شود؛ به‌ طور قطع، باید نخبگان به‌عنوان منابع انسانی ارزشمند کشور، در اولویت حمایت قرار گیرند.

گفتنی است در این نشست سایر اعضای کانون به بیان دیدگاه ها و راهکارهای پیشنهادی در برخی حوزه های عمرانی، اقتصادی و …پرداختند.


در این نشست با اشاره به وجود بحران مدیریت در لرستان در برخی حوزه ها، به چرخش نخبگان، بکارگیری مدیران باتجربه و پرهیز از طایفه گرایی، تاکید شد.


همچنین انتخاب استاندار علمی با رزومه دانشگاهی و خبرگی، در کنار اجرای نقش نظارتی نمایندگان در همه زمینه ها از دیگر مطالبات و خواسته های این قشر بود.


تلاش برای اختصاص بخشی از آب بها و برق بهای سدها جهت هزینه در  مناطق سدهای بالادست مانند لرستان و تخصیص آب بر اساس کلاس خاک، از دیگر مطالبات بود.


همچنین تلاش برای جذب سرمایه گذار خارجی، پیگیری ویژه برای طرح جامع گردشگری و بوم گردی دقیق در لرستان، توجه به سند آمایش سرزمین، پیگیری طرح توسعه اشتغال زایی روستایی، توسعه صنایع تبدیلی، توسعه ریلی و صنایع مادر و وابسته به آن از دیگر مطالبات و موضوعات مطرح شده در این نشست بود./ انتهای پیام

https://t.me/reza_sepahvandnews

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false