×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۲۷ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
یک بام و دو هوای شهرداری و کمیسیون ماده ۱۰۰ خرم آباد در برخورد با جرائم ساخت و ساز: کیوان رباطی روزنامه نگار

شهرداری خرم آباد مانند تخریب اماکن تجاری دبیرستان معصومیه، اضافه ساخت اماکن مسکونی را نیز تخریب نماید!

وزارت آموزش و پرورش و به تبع اداره کل آموزش و پرورش لرستان به منظور ساماندهی و بهینه سازی فضاهای متروکه و بلا استفاده خود، مطابق بند «ه» و «د» تبصره ۹ قانون بودجه سالهای ۹۶ الی ۹۹، همچنین مصوبه شورای آموزش و پرورش استان به ریاست استاندار وقت اقدام به ساخت تعداد زیادی اماکن تجاری در سطح استان از جمله ۶ باب در ضلع شمالی دبیرستان معصومیه واقع در بزرگراه شهید شفیع پور «۶۰ متری» جنب روگذر ولیعصر «عج» خرم آباد نموده است.

ناگفته نماند وزارت آموزش و پرورش برای ساخت این اماکن تجاری حتی یک ریال از اعتبارات دولتی هزینه ننموده است و صرفا اعتبار آن از محل درآمدهای اختصاصی این دستگاه و به صورت قطره چکانی و بلند مدت تامین شده است.

بواسطه قانون مذکور و مصوبه شورای آموزش و پرورش استان ها که استانداران، شهرداران و مدیران کل امور شهری و شوراها در آن حضور داشته و آن را امضا نموده اند، هزاران واحد تجاری در آموزش و پرورش سراسر کشور ساخته شد، حتی یک مورد مخالفت با این طرح بزرگ کشوری گزارش نشده تا چه رسد به تخریب و صدور حکم قلع و قمع آنان!

مقام اول و بهترین الگو در اجرای این قانون، مختص به اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران است که در سایه تعامل و همکاری استانداری تهران و شهرداران مربوطه، سالانه اقدام به ساخت واحد‌های بزرگ تجاری«پاساژ» نموده و مطابق بند ۴ ماده ۱۳ قانون شورای آموزش و پرورش، درآمد هنگفت آن در راستای توسعه فضاهای آموزشی و پرورشی و احداث و تجهیز هنرستان‌ های کاردانش و فنی و حرفه ای هزینه می گردد.

در استان لرستان نیز آموزش و پرورش در راستای استفاده مطلوب از اماکن بلااستفاده، همزمان با کل کشور اقدام به ساخت تعداد زیادی واحد تجاری نمود که با کمال تاسف فقط شهرداری خرم آباد با آموزش و پرورش همکاری ننمود و در نهایت نیز زهر خود را خالی نمود و ناباورانه و بی رحمانه اقدام به تخریب ۶ باب واحد تجاری ذکر شده نمود و متاسفانه موجب هدر رفت منابع دولتی و تکدر خاطر فرهنگیان استان و کل کشور گردید.

حال باید استانداری، شهرداری و اعضای کمیسیون ماده ۱۰۰ پاسخ دهند؛

اولا فرض کنید آموزش و پرورش در روند اجرای قانون قصور و سهل انگاری نموده و با قانون آشنایی کامل نداشته است؛ چرا شما با آگاهی کامل از قوانین اقدام به تخریب اماکن تجاری بی زبانی که اعتبار آن ریال به ریال جمع آوری و به سختی تامین شده است، نمودید؟! آیا راه دیگری همچون جریمه یا بنا نمودن دیوار قبلی در جلوی واحد های تجاری و استفاده از آنان به عنوان انباری برای مدرسه و آموزش و پرورش وجود نداشت؟

آیا در ساخت اماکن تجاری در بَرِ خیابان مساجد شهر خرم آباد با کاربری مذهبی نیز همین گونه برخورد نموده اید؟

آیا با اضافه ساخت اماکن مسکونی در کوچه های تنگ و تاریک سطح شهر نیز چنین برخورد نموده اید؟

اگر فکر می کنید خیلی قانونمند و در انجام کارها دقیق می باشید، اماکن مسکونی خیابان انقلاب از سه راه اسد آبادی تا جلال آل احمد و خیابان ۱۷ شهریور در بیخ گوش شهرداری را پس از ۱۰۰ سال از تاسیس شهرداری تخریب و خیابان را تعریض نمائید، همچنین اطراف قلعه فلک افلاک را آزاد تا ثبت جهانی شود و معیشت مردم از عایدات صنعت گردشگری رونق پیدا نماید؟

به قول امام خمینی «ره» فرهنگ پایه و اساس استقلال و توسعه یک ملت است، شما چه مقدار در راستای پیام رهبر انقلاب و بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی با آموزش و پرورش همکاری داشته اید؟! این همه لجبازی و عدم همکاری با آموزش پرورش نشانه چیست؟

چرا باید معلم، دانش آموز و مردم ما چوب ندانم کاری، غرض ورزی و تسویه حساب های شخصی برخی مسئولان ناآگاه و بی مسئولیت را بخورد؟

متاسفانه در کشور ما سرانه دانش آموزی یک دهم سرانه یک زندانی هم نیست! «گرچه باید عکس این قضیه صادق باشد تا جامعه از ناهنجاریها و بزهکاری ها مبرا باشد»، لذا قانونگذار برای برون رفت از مشکلات عدیده آموزش و پرورش و استقلال مالی مدارس اقدام به تصویب قانون فوق الذکر نموده است. چرا در سراسر کشور حتی یک مورد برخورد قهری با آموزش و پرورش وجود نداشته، الا در شهرداری خرم آباد؟

چرا شهرداری خرم آباد فقط با آموزش و پرورش اینچنین برخورد نمود؟ آیا فقط آموزش و پرورش لرستان تخلف نمود، یا شهرداری‌های کل کشور با آموزش و پرورش همکاری و تعامل نمودند؟

خلاصه تصمیم گیرندگان این عمل زشت اما به ظاهر قانونی، بایستی اول در برابر وجدان خود و دوم در مقابل فرهنگیان، این قشر فرهیخته و تاثیرگذار جامعه عذرخواهی نمایند، چرا که این اقدام وقیحانه که در هیچ جای کشور سابقه نداشته است، هیچ‌گاه از اذهان عمومی بویژه فرهنگیان کشور پاک و فراموش نخواهد شد./ انتهای پیام

false
true
false
false
  1. عبدی پور

    منطقی و مستدل بیان شده ، این تخریب وجهه خوبی برای حوزه فرهنگ نداشت.
    با استناد به همین قانون و مصوبات ذکر شده در شهرستان شهریار یک پاساژ از امکان بلا استفاده درست شده که عایدات آن بخش اعظمی از تجهیزات مورد نیاز هنرستان های فنی و کاردانش را بخوبی پشتیبانی می کرد.

  2. ناشناس

    آقای شهردار

    بخدا قسم هر کجا ماموران شما برای جلوگیری از ساخت و ساز غیر مجاز تشریف داشتند
    در کمترین زمان ممکن هزاران ساخته شد.

    جالب اینجاست
    ماموران گشت هر روز می بینند

    واقعا ادارات و سازمان های متولی ناموفق بودند
    داخل شهر

    یا بیرون شهر

    جاده کمربندی خرم‌آباد حدود پل عبور آب‌های فصلی مسدود کردند و بعنوان پارکینگ و ساخت و ساز شبانه…

    آیا گشت های راهداری و مسکن و شهر سازی مشاهده نمیکنند

    علاوه بر پل ها… عرصه های منابع طبیعی یا ملی تخریب و ساخت و ساز شده است

    اتفاقا شگرد جدید منابع طبیعی تخریب بعد خاک از جای دیگه میارن و بلافاصله درختان چندساله غرس می‌کنند…
    بعد چهره نورانی گشت های مختلف ادارات دیدنی هست..

    هرکسی مایل بود بنده تک تک موارد نشان میدهم.

  3. علی

    علت کار شهردار قطعا یک عقده گشایی است مربوط به دوران تحصیل، این افراد باید مورد روانکاوی و درمان قرار بگیرند.

  4. ناشناس

    شهرداری‌های خرم آباد الی الخصوص ناحیه ۲ در کمیسیون ماده ۱۰۰ یک بام و دوهوا پیشکش ، مافیایی وجود داشت که بنده خودم شاهد و ناظر و با مدرک موجود آماده ارائه آنها هستم. حتی قاضی حاظر ( سپهوند) در آن کمیسیون راهم تحت تاثیر روش رایج خودشان (بناحق) در خصوص علم تخریب ساخت و ساز خارج از مجوز اضافه بنا با توجیه غیر واقع قرار می‌دادند نمونه ها زیاد در خیابان شهید مطهری خیابان شهید بهرام هژبر (بهیاری سابق) اپارتمان سازها که مجوز ۴ طبقه گرفته اند ۷ تا ۸ طبقه ساخته اند و با شکایت شکات و پیگیری های زیاد اهالی که مدارک و تصاویر موجودند جهت اقدام به تخریب تخلفات ساخت غیر مجاز کار به نتیجه و به جایی نرسید در زمان تصدی شهردار فتحی بیرانوند.

  5. ناشناس

    سلام و عرض ادب ؛
    بنده از کار شهرداری دفاعی ندارم چون کاری هر چند به ظاهر قانونی انجام دادن و اجرای حکم قطعی کمیسیون ماده صد بوده نه رأی کمیسیون مرحله اول! اما میتونستن مدارا کنند و مسأله به این صورت زشت و منزجر کننده درنیاد
    آموزش و پرورش مدعی هست مطابق صورت جلسه ای به تاریخ ۱۴۰۲/۱۲/۱۳که در اتاق شهردار خرم آباد و با حضور آقایان بارانی شهردار ، عزتی مدیرکل وقت آموزش و پرورش و نعمتی عضو شورای شهر خرم آباد و شاهونوند دادستان وقت (امضا شده )در ازای بازگشایی و آزادسازی معبر خیابان میرداماد که قسمتی از اراضی متعلق به آموزش و پرورش هست در ظرف یک بازه زمانی مشخص، شهرداری هم مجوز و پایان کار این واحدهای تجاری رو برای آموزش و پرورش صادر کنه.
    حال باید دید که اولاً صورتجلسه ادعایی آموزش پرورش درسته یا نه ؟ دوماً خود آموزش و پرورش به اون تعهدی که در ازای اون خواستار صدور مجوز برای واحد‌های تجاری داده عمل کرده یا نه ؟!
    سوم اینکه شهرداری عضو کمیسیون ماده صد نیست و بجز شهرداری که مجری رأی تخریب هست ،اعضای کمیسیون ماده صد که از سه ارگان شورای شهر خرم‌آباد به نمایندگی از مردم شهر و یک قاضی از دادگستری (برای وجاهت قانونی رأی صادر شده عضو کمیسیون هست در هردومرحله) و سوم یکی از مدیران استانداری به نمایندگی از دولت باید دلیل این رأی تخریب رو برای مردم بیان کنند.
    هر چند به لحاظ قانونی اون بندهای «ه» و «د» بودجه سال ۹۶ و ۹۹ و مصوبه شورای آموزش و پرورش استان به ریاست استاندار ، به خودی خود نباید مستمسک و توجیهی برای کار خلاف قانون آموزش و پرورش برای عدم گرفتن پروانه ساخت و مجوز قانونی با ارائه‌ی نقشه و تعیین یک ناظر ساختمانی از اداره نوسازی مدارس از شهرداری بشه ، عوارض این واحدها مطابق قوانین ذکر شده و مصوبه شورای آموزش و پرورش استان صفر شده و مجانی و رایگان شده اما بی توجهی آموزش و پرورش در گرفتن پروانه ساخت و ارائه نقشه تایید شده و تعیین ناظر ذیصلاح نباید مورد غفلت اصحاب رسانه قرار بگیره ، *شاید* یکی از دلایل و توجیهات کمیسیون ماده صد شهرداری برای صدور حکم تخریب همین غیر اصولی و نا مطمئن بودن پایداری سازه ای بناهای ساخته شده باشه (چون از متن رأی و بحث های صورت گرفته در کمیسیون بی اطلاع هستم قضاوتی ندارم).

  6. مجید

    درود و سپاس . کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری ناحیه۲ خرم آباد با نادیده گرفتن تخلفات ساخت وسازها خارج از مجوز اپارتمان سازی از ۴ طبقه به ۷ تا ۸ طبقه در راستای تخریب ساخت وساز بیش از مجوز هیچ اقدامی که نکرده همکاری هم با سازندگان صورت گرفت خ مطهری خ شهید بهرام هژبر نمونه هایی از این دست است با مدارک و شواهد و تصاویر و شکایات به نتیجه نرسیده اهالی .

  7. ناشناس

    ضمن تشکر ویژه از جناب رباطی عزیز بابت دفاعیه منطقی و زیباشون
    احتمال میدم شهرداری که نه بهتره بگیم شهرخواری دنبال انتفاع از این قضیه بود وقتی دیده سرش بی،کلاه شده دست به تخریب زده وگرنه دلیلی نداره وقتی همه چیز قانونی بوده بیاد تخریب کنه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false