×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۲۷ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
پاسخگویی در قبال عملکرد یا دعوت به مناظره؟! کیوان رباطی روزنامه نگار و مدیر مسئول پایگاه خبری پژواک لرستان


در پی انتقاد دکتر مقصودی نماینده پیگیر و توانای بروجرد از فرماندار و مدیران برخی ادارات و سازمان های محلی، ظاهراً فرماندار بروجرد این انتقاد را بر نتافته و نماینده را به مناظره دعوت نموده است.

ضمن توصیه به رعایت اصل تفکیک قوا و عدم مداخله در امور یکدیگر، نظارت بر عملکرد وزرا، مدیران و مسئولان ملی و محلی حق طبیعی و مسلم نمایندگان است و تذکر، سوال و استیضاح از ابزارهای مهم نمایندگان جهت انتقاد از عملکرد مدیران و پیگیری مشکلات مردم است.

به نظر می‌رسد در این موضوع نیاز به مناظره نیست، چرا که عملکرد مدیران کاملا مشخص و روشن است. اگر در این میان ضعفی وجود نداشته باشد، دلیلی ندارد نماینده مردم بی جهت عملکرد مثبت مدیران را زیر سوال ببرد!

بدیهی است مدیران شهرستانی، استانی و کشوری قبل از اینکه فرافکنی کنند و خود را اَبَر مرد میدان خدمت به مردم معرفی کنند، عملکرد خود را بهبود بخشیده و انتظارات مردم و نمایندگان مجلس را برطرف نمایند.

اینکه نمایندگان پیگیر آب، برق، گاز، تلفن، مدرسه، دانشگاه، فروگاه، راه آهن، آسفالت کوچه و خیابان و سایر مشکلات مردم می‌باشند، قطعا از ضعف و ناکارآمدی مدیران در سطوح مختلف مدیریتی کشور است، وگرنه چرا نماینده بایستی پیگیر این گونه مشکلات شود و وقت خود را که مربوط به قانونگذاری و نظارت بر عملکرد مدیران است را در اختیار مدیران قرار داده و در نقش یک مدیر اجرایی عمل نماید؟!

متاسفانه در بیشتر نقاط کشور بویژه در استان لرستان جای نمایندگان و مدیران عوض شده و نمایندگان بجای مدیران پیگیر کارهای اجرایی مردم هستند و این نقیصه از ضعف و ناکارآمدی مدیران می باشد. لذا نمایندگان حق دارند بر سر مدیران ناکارآمد و ضعیف فریاد زنند و حق و حقوق مردم را از آنان مطالبه نمایند و نیازی به مناظره، فرافکنی و فرار رو به جلو مدیران و موجه جلوه دادن عملکرد خود « پیش غازی معلق بازی» نیست./ انتهای پیام

false
true
false
false
  1. robati

    درود خدا بر نماینده توانمند و پیگیر بروجرد سرکار خانم مقصودی، آفرین به این نماینده مردمی و مطالبه گر

  2. دکتر عبدی

    نظارت بر کار قوه مجریه از صدر تا ذیل جز وظايف اصلی نمایندگان است

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false