×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۲ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
از خدمات مهندس روستایی تا ادامه مدیریت روستایی در شهرداری خرم آباد: کیوان رباطی روزنامه نگار و مدیر پایگاه خبری تحلیلی پژواک لرستان


یاد و خاطره زنده یاد ساکی و مهندس روستایی هیچ وقت از اذهان مردم خرم آباد بیرون نخواهد رفت. دوران خدمت این عزیزان در شهرداری خرم آباد دوران طلایی «خدمت رسانی» و اوج «رضایتمندی» مردم از این شهرداران است.

مدت مدیدی است شهرداری خرم آباد به دست گروهی طایفه گرا افتاده است و طایفه گرایی در یک سیستم به معنی واپسگرایی و بازگشت به سیستم مدیریتی در روستاها و حتی نوع زندگی عشایری در سیاه چادرهاست!!! و در سایه این نوع تفکر است که «خرم آباد» به «روستایی بزرگ» تبدیل گشته است.

سیستم عبور آبهای سطحی و جاری شدن آب در کوچه و خیابانها، سیستم طراحی جداول و پل های بزرگ و کوچک در سطح شهر، ضعف در طراحی مبلمان شهری متناسب با فرهنگ غنی و اصالت مردم، نبود یا کمبود تابلوها و علائم هشدار دهنده مورد نیاز در مکانهای مورد نظر، نوع و شکل و شمایل زُمُختِ سرعت کاه ها و سرعت گیر ها، خاموشی پارکها و بوستانها و دهها مورد دیگر نشان از وجود مدیریت پشتِ کوهی و عشایر مآبانه ی شهرداران و مدیران شهرداری خرم آباد است.

اگر خرم آباد را به عنوان یکی از مراکز استانها و ده شهر بزرگ و پر جمعیت کشور با سایر مراکز استانها مقایسه کنیم، قطع به یقین خرم آباد در ته جدول و آخرین رتبه را کسب خواهد نمود. چرا که این شهر با نگاه طایفه بازی و عشیره گرایی اداره می گردد و دست اندرکاران آن نیز در هر دوره منسوب به طایفه ای خاص و اِند و آخر طایفه بازی و قبیله گرایی می باشند.

چهره ی مخدوش و غمبار خرم آباد علتی جز سایه افکندن مدیریت روستایی و عشایری بر این مرکز استان ندارد! به نظر نگارنده تمام طوایف قابل احترام و عزیزند ولی آیا در عصر ارتباطات، فناوری و انفجار اطلاعات و سرعت روز افزون رشد و ترقی کشورها در حوزه شهرسازی نوین، طایفه گرایی و مدیریت سنتی در شهرها جایگاهی دارد؟!

منطقی نیست چون که اکثریت اعضای شورای شهر و مدیران ارشد شهرداری از یک طایفه اند، تمام امکانات و خدمات شهری به سمت محلات منتسب به آن طایفه سوق داده شود! آیا سایر مردم در محلات دیگر شهروند نیستند؟

برای آگاهی و تنویر افکار عمومی به عرض مردم فهیم خرم آباد می رساند؛ از فحوای مصاحبه و گفتگو هایی که پایگاه خبری پژواک لرستان در ادوار گذشته با برخی از شهرداران داشته است، می توان دریافت که شهرداری خرم آباد« البته شهرداران» هیچ برنامه ای چه کوتاه مدت، چه میان مدت و چه بلند مدت برای توسعه و پیشرفت خرم آباد مرکز استان لرستان ندارند و شهرداران و شورای شهر به صورت موردی و با آشنا بازی و اعمال نفوذ مقامات فرادستی و فقط به گروهی خاص خدمت رسانی می نمایند و در جهت رضایتمندی بالا دستان و افراد متنفذ محلی کار انجام می دهند، فلذا با این رویکرد حقوق سایر مردم را پایمال و نادیده می گیرند.

آسفالت کردن ،جدول کشی، آب دادن باغچه و جارو و آبپاشی درب منزل برخی مقامات و مدیران کل و خوش خدمتی به کسانی که در انتصاب و ابقا شهرداران و مدیران شهرداری نقش به سزایی دارند، رویه ای مرسوم، نامیمون، غلط و اسفناک در بحث مدیریت شهری خرم آباد است که متاسفانه دود آن مستقیما به چشم عموم مردم با نجابت این شهر خواهد رفت!

مردم شهر خرم آباد از وزیر محترم کشور، استاندار محترم، معاون عمرانی استانداری، مدیرکل امور شهری و شورا ها تقاضا دارند بر اعمال و رفتار شهرداران و پروژه های در دست اقدام شهرداری خرم آباد نظارت نمایند تا بودجه شهرداری به نفع مردم جامعه هزینه گردد نه برای حفظ جایگاه مقامات شهرداری!!!

ضمنا جهت تنویر افکار عمومی مردم عزیز و پی بردن به کُنه ذات و آثار و نتایج عملکرد نخبگان شهرداری در روزهای آینده به معرفی شاهکارهای عمرانیِ غیر اصولی شهرداری خرم آباد خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید و انتقادات و مشکلات حوزه خدمات شهری محله خود را به این رسانه مردمی ارسال فرمایید./ انتهای پیام

false
true
false
false
  1. فرشاد کاوه

    با سلام
    رباطی عزیز تا اینگونه هستیم قطعا پیشرفتی حاصل نخواهد شد.

  2. شاهان

    سلام و درود به روزنامه نگار قلم طلای استان استاد گرانقدر آقای رباطی ،همیشه انتقادات دلسوزانه و منطقی و بدون چشم داشت شما برای پیشرفت شهر مورد تأیید عموم مردم است ،درراستای این روشنفکری های دلسوزانه شما و سایر عزایران اهل قلم در رونمایی عملکرد مدیران و مسئولان شهر ، متعاقبا گوش شنوای بالا دستان از جمله اختیارات استاندار محترم که جهت رفع این کم کاری ها و باند بازی ها و بررسی و اصلاح نحوه ی مدیریت و سازندگی این مرز و بوم ضروریست،
    امیدوارم مسئولین تراز اول استان و کشور وجدان کاری داشته باشند و برای حفظ بقای سمت و جایگاه خود سکوت نکنند .

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false