×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۲۵ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
لرستان در انتظار استانداری توسعه‌گرا و تحول خواه: بهروز یاراحمدی دبیر حزب اعتدال و توسعه بروجرد

به گواه تاریخ، استان لرستان از دیرباز مهد تمدن بوده است. سکونت چند هزار ساله انسان در این سرزمین نشان می‌دهد که لرستان تا قبل از انقلاب صنعتی در دنیا همواره گهواره‌ای زیبا و رنگارنگ را در اختیار مردم مستعد و با صفایش برای زندگی قرار داده است.

لرستان نزدیک به دو میلیون نفر جمعیت دارد و به استان چهار فصل معروف است و در حالیکه زمستان، در شمال و شمال شرقی آن، بارش برف و بوران جولان می دهد، در جنوب آن می توان آب و هوایی بسیار متبوع و بارانی را تجربه کرد. قرار گرفتن در مسیرهای ارتباطی شمال به جنوب و شرق به غرب موقعیتی ویژه به استان بخشیده است.

علیرغم برخورداری از این امتیازات و موهبت های خدادادی، دیر زمانی است که مردم صبور این دیار در گردابی از مشکلات و معضلات ناشی از توسعه نیافتگی روزگار می گذرانند. لرستان در سالهای گذشته همواره در شاخص فلاکت، (که حاصل جمع نرخ بیکاری و تورم است)در صدر استان های کشور قرار داشته است.

از این روی، اگر نوبتی هم باشد نوبت استان لرستان است تا مسئولین امر، با تمرکز ویژه بر توسعه و تحول، اقدامات موثری برای پیشرفت این استان انجام دهند.

قدم اول برای انجام این مهم، حضور استاندار قدرتمند، توسعه‌گرا، تحول خواه و از جنس مردم لرستان، در مسند تصمیم سازی استان است. استانداری که بتواند با استفاده از اسناد بالادستی، آمایش سرزمینی و شناخت کافی از دلایل عقب افتادگی استان از یک سو و توانمندیها و نیروی انسانی شایسته از سوی دیگر، در میان مدت خودروی به گل نشسته توسعه‌ی استان را به حرکت درآورد.

ناگفته‌ پیداست که رشد، پیشرفت و توسعه در هر جامعه‌ای بدون توجه به توانمندسازی نیروی انسانی به سرانجام نمی رسد. لذا استاندار لرستان ابتدا باید آموزش و پرورش و آموزش عالی را به خوبی بشناسد. تجربه و حضور در پست‌های ارشد تصمیم سازی و مدیریتی فاکتور دیگری برای ارزیابی میزان توانمندی یک استاندار مجرب است. از سوی دیگر طی نمودن پله به پله پست های مدیریتی در وزارت کشور و توانایی لابی با لایه‌های قدرت، نمایندگان استان، بزرگان و ریش سپیدان، شاخص مهم دیگری برای گزینش یک استاندار مجرب است.

در خاتمه باید گفت محیط زیست، صنعت حمل‌ونقل، احداث صنایع تبدیلی، اکوتوریسم و زیباسازی روستاها و گسترش فرهنگ بوم گردی، ظرفیت دهی به بنادر خشک، ساماندهی به بخش کشاورزی، دامپروری و آبخیزداری، قسمتی از ظرفیت‌های استان است که چشم انتظار حضور استانداری بومی و توسعه‌گرا و تحول‌خواه هستند./ انتهای پیام

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false