×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۲۵ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
لزوم همکاری جریانهای سیاسی و ارکان کشور برای شکل گیری دولت وفاق ملی: فرزاد شاکرمی فرهنگی و فعال رسانه


دکتر پزشکیان با شعار «دولت وفاق ملی» پا به عرصه رقابت های انتخاباتی گذاشت و با استفاده از همین شعار و بهره گرفتن و استناد به روایات و فرازهایی از نهج البلاغه توانست پیروز نهایی چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شود.

عموما سیاسیون از همه جناح ها و احزاب، وفاق را باب میل خود معنا و تفسیر می نمایند، ولی در فرهنگ فارسی معین، وفاق مترداف با سازگاری و همکاری کردن، اتفاق در رای و عمل، قبول و رضایت و در لغتنامه دهخدا، وفاق به معنا موافقه و سازگاری کردن معنا شده است.

نگارنده معتقد است در شرایط بحرانی امروز و وجود ناترازی در شاخص های اقتصادی، اجتماعی، محیط زیست و تنش در روابط بین الملل، می توان با ایجاد همدلی، اتفاق و هماهنگی بین جناح های سیاسی، شرایط مناسبی برای حل مسائل و معضلات کشور ایجاد کرد.

وفاق به معنای وحدت و یکپارچگی ملی است و نباید آن را معادل با یکدست شدن و یکسان سازی دانست، بنظر می رسد از نظر و نگاه رئیس جمهور محترم در کنار پذیرش اصل اختلاف در جامعه، وفاق ملی را معنا بخشید و وجود وفاق را مستلزم اصل اختلاف در جامعه دانست.

امیدواریم با همراهی، همدلی و هماهنگی بین تمامی جریانهای سیاسی، قوای سه گانه و ارکان نظام، بویژه دولت چهاردهم و مجلس شورای اسلامی، با رای اعتماد به کابینه پیشنهادی دکتر پزشکیان، یک عزم ملی برای مواجهه و حل بحران های کشور شکل گیرد و در راستای وحدت و «وفاق ملی» از ایجاد تفرقه و انشقاق در کشود جدا خودداری شود./ انتهای پیام

false
true
false
false
  1. ناشناس

    احسنت

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false