×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۱ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
مرگ تدریجی شهرداری منطقه یک خرم آباد: کیوان رباطی مدیر مسئول پایگاه خبری پژواک لرستان

بافت و موقعیت جغرافیایی شمال شهر خرم آباد، واقع شدن دریاچه مهم و زیبای کیو در این منطقه، وجود امکانات رفاهی و تفریحی نسبی، فرهنگ مردم و سایر آیتم ها و شاخص های شهری، این منطقه را از مناطق سه گانه شهرداری خرم آباد متمایز نموده و از دیر باز مورد توجه مسئولین محلی شهر و استان قرار گرفته است.

این منطقه بیشترین نقش را در کسب عوارضات و درآمد زایی شهرداری مرکزی که با طرح تمرکز درآمد شهرداری از زمان مهندس فتوحی انجام شد را دارا می باشد.

با این توضیح کوتاه در خصوص شهرداری منطقه یک و سهم بسزای آن از بودجه شهرداری مرکزی، آنچنان که در شأن مردم این منطقه است از طرف شهرداری خدمات لازم ارائه نمی گردد و شهرداران این منطقه جز چند نفر که فعلا از بردن نامشان در اینجا امتناع می گردد پاسخگوی انتظارات مردم فهیم این منطقه نبوده و با وقت کشی و به اصطلاح برو بالا بیا پایین کردن ارباب رجوع موجب سرگردانی و نارضایتی شدید مردم منطقه گردیده اند.

فرسوده بودن و بعضاً نداشتن جوی و جدول و رها شدن آبهای سطحی در سطح کوچه و خیابانها، چاله چوله و سرعت کاه و دست انداز فراوان در سطح کوچه ها و خیابانها، خشکیده شدن فضای سبز و بلوار خیابانها خصوصا بلوار ۳۰ متری پژوهنده و بلوار ۶۰ متری، درب و داغون بودن آسفالت کوچه ها خصوصا کوچه های محله آراسته، ناصرخسرو، دره گرم، عدم روشنایی کافی در سطح خیابانهای اصلی شهر خصوصا بلوار ولایت و بوستان کیو و سایر موارد دیگر که در آینده نزدیک به جزئیات بیشتر این معضلات می پردازیم گوشه از بی تدبیری، ضعف و ناتوانی شهرداران و عدم انتخاب و انتصاب صحیح آنان توسط شهرداران مرکزی و اعمال نفوذ اعضای شهر خرم آباد است.

امیر حسین حسنوند یکی از شهرداران تازه منصوب شده است که با اعمال نفوذ و از طریق باند جدید بر مسند شهرداری منطقه یک تکیه زده است، در بدو ورود به این شهرداری با عدم پاسخگویی به مشکلات عدیده مردم و ابراز عجز و ناتوانی در انجام کارها و پروژه های کوچک مثل تعمیرات و لکه گیری جزیی آسفالت کوچه ها و عدم توان کافی در جذب و تخصیص بودجه از شهرداری مرکزی در مدت کوتاه دو هفته ای انتصابش ناتوانی خود را در هدایت و مدیریت این جایگاه به سرعت نشان داد.

منطقه یک خرم آباد با توجه به تمرکز جمعیت و افزایش نفوس آن توسط گردشگران و مسافران داخلی و خارجی بایستی در کانون توجه شهرداران و شورای شهر خرم آباد قرار گیرد و شهرداری برای آن انتخاب و منصوب گردد که در تراز شهردار مرکزی و حتی بالاتر از آن باشد تا بتوانند انتظارات مردم منطقه را برآورده نمایند.

متاسفانه با این رویکرد و نوع انتصابات در شهرداری و انتخاب شهرداران ضعیف و بی نام و نشان، جز تشدید نارضایتی از سیستم شهرداری مرکزی و زیر سوال بردن این سازمان نتیجه دیگری در بر نداشته است.

در این برهه از زمان که محرومیت چهره شهر خرم آباد مرکز استان لرستان را مخدوش نموده است و کسانی که وارد این شهر می شوند خرم آباد را یک دهستان بزرگ تلقی می کنند، مردم دیگر پذیرای مدیران ناتوان و ضعیف و بی نام و نشان برای تصدی پستها و مسئولیت های کلان شهر و استان نیستند. لذا وظیفه اعضای شورای شهر و شهردار مرکزی است که با بکارگماری و انتصاب شهرداران قوی و قَدَر، توانمند و صاحب تفکر علاوه بر جبران عقب ماندگی ها به رشد و توسعه شهر خرم آباد بپردازند.

منتظر پاسخ شهردار منطقه یک و ارائه برنامه و حرکت و شتاب توسعه و تغییر و رفع مشکلات و معضلات شهری این منطقه جهت تنویر افکار عمومی هستیم و از مردم عزیز نیز می خواهیم مشکلات کوچه و خیابان محلات خود را جهت پیگیری به این رسانه ارسال نمایند./ انتهای پیام

false
true
false
false
  1. ناشناس

    واقعاً که نقش رسانه های مطالبه گر و آگاهی بخش را اینجا می توان به وضوح دید . درود بر آقای رباطی عزیز .

  2. امیر

    واقعاً که نقش رسانه های مطالبه گر و آگاهی بخش را اینجا می توان به وضوح دید . درود بر آقای رباطی عزیز .

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false