×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۱ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
پادگان یا ترمینال مسافربری خرم آباد؟: کیوان رباطی مدیر پایگاه خبری پژواک لرستان


این روزها اگر بخواهید با اتوبوس به تهران یا سایر شهرها سفر کنید و به ترمینال یا همان پایانه مسافربری خرم آباد «مرکز استان لرستان» مراجعه فرمائید، قبل از ورود به ترمینال با ایست بازرسی مواجه خواهید شد و یک لحظه فکر می‌کنید می خواهید وارد یک پادگان نظامی، یک نهاد امنیتی و یا زندانی در حواشی شهر بشوید.

حالا بماند، شکل و شمایل ترمینال، جا و مکانی که در آن بنا شده است، کیفیت و نوع خدمات دهی به مسافران و سایر پارامترهای دیگر آن در شأن مردم مرکز استان نیست، اخیراً با ایجاد ایست بازرسی و جلوگیری از ورود مسافران به داخل آن، مشکلاتی را برای مردم به وجود آورده است و نارضایتی مردم از شهردار و اعضای شورای شهر را به اوج خود رسانده است.

شهردار و اعضای شورای شهر باید به صراحت به مردم پاسخ دهند، مسافران با وضعیت جسمی گوناگون، از مریض و علیل گرفته، تا پیر و ناتوان، از زن و بچه گرفته تا دانشجو و مُحَصِل، به کدامین گناه باید یک مسافت ۱۰۰ تا ۲۰۰ متری را با بار و بنه و ساک و محموله از درب ترمینال تا تعاونی مسافربری را پیاده عبور نمایند و رنج بی برنامگی و تصمیمات غلط شهرداری و شورای شهر را به جان بخرند و تحمل نمایند.

مردم شهر می گویند، شهرداری تا به حال چه اقدام موثری جهت رفاه حال مسافران انجام داده است که این ایست بازرسی که در ترمینال ایجاد نموده است نیز قوز بالا قوز شده و موجب رنجش مسافران گردیده است!؟

آیا مدیران سازمان عریض و طویل شهرداری می دانند فلسفه به وجود آمدن شهرداری چیست و برای چه اهداف و ماموریتی تاسیس و تشکیل شده است؟!

صادقانه باید گفت، تا جایی که مردم به رسانه ها مراجعه و به نوعی تماس حاصل می نمایند، متاسفانه کسی تا بحال از عملکرد و خدماتی که شهرداری ارائه می دهد راضی نیست و این موضوع برای شهردار و عوامل و پرسنل شهرداری قابل تامل و بایستی مورد بررسی قرار بگیرد.

آیا وقت آن نرسیده که شهرداری مرکز استان رویه خود را تغییر داده و مانند سایر مراکز استانها یا حداقل مانند بروجرد «شهر فرزانگان» که به اصطلاح شهر دوم استان است، ولی از بسیاری از شاخص ها و معیارهای شهری از خرم آباد که ناسلامتی مرکز استان می باشد سرتر و بالاتر است، خدماتی را به مردم ارائه نمایند که رضایت نسبی مردم را جلب نمایند؟

در عصر پست مدرنیسم و تاثیر آن در سرعت تغییر سیمای کالبدی شهرها و کشورهای مختلف جهان، اداره یک شهر بزرگ مانند خرم آباد به روشها و تفکر پوسیده سنتی و عصر حجری قطعا جواب نمی‌دهد و مردم خواستار خانه تکانی و تغییرات بنیادی و اساسی در اندیشه و تفکر مدیران، برنامه ریزی، سازماندهی، پرورش راهبردی نیروی انسانی، اصلاح رویه ها، طرحها و نقشه ها و استقرار سبک‌ها و روشهای نوین مدیریتی در شهرداری خرم آباد و سایر شهرهای استان هستند و این خواست مردم ان شاالله در انتخابات آتی شورای شهر متبلور خواهد شد./ انتهای پیام .

false
true
false
false
  1. ناشناس

    سلام و ارادت….درود خدا بر شما….زیودار

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false