×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۲۵ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
کدام یک، «معذوریت» یا «محذوریت»؟: محسن یوسف وند


کابینه عصای دست رییس جمهور! یا دست به عصا بودن رییس جمهور در انتخاب کابینه؟ متن سخنرانی دکتر پزشکیان در روز تحلیف هر چند تحت شعاع ترور نابخردانه‌ و خارج از عرف دیپلماتیک و مقررات بین‌المللی اسماعیل هنیه توسط رژیم تروریستی اسرائیل قرار گرفت و آنگونه که بایسته و شایسته مورد مداقه و تحلیل صاحب نظران واقع نشد، می توان آن را «رونوشتی از اراده ملت ایران » یا همان «ترجمان خواست عمومی مردم » تلقی کرد.

رییس جمهور پزشکیان بواسطه ‌ی چندین دوره نمایندگی مردم در مجلس شورای اسلامی، وقوف نسبتاً کاملی بر نگرانی های اجتماعی مردم، تنگناهای اقتصادی جامعه، انسدادهای سیاسی، تنگ نظری های فرهنگی، جزم اندیشی های حوزه‌ی تصمیم گیری های سیاسی و دو قطبی کردن مردم به «خودی» و «غیر خودی» داشت و هم در مناظرات انتخاباتی و هم در مراسم تحلیف، دقیقاً به این دغدغه ها و چالش ها پرداخت و برای رفع این معضلات و چالش های جامعه «گردن خود را در گرو گذاشت». او خود را رییس جمهور همه‌ی مردم، چه آنانی که به ایشان رأی موافق دادند و چه کسانی که به رقیب رأی دادند و حتی آنانی که با صندوق های رای قهر کرده و انتخابات را تحریم کردند، دانست.

فرصت وقوف به شرایط خطیر کشور و دشواری های زندگی مردم، شنیده شدن صدای همه آحاد ملت، توجه به معیشت و سفره مردم، توجه به عزت، کرامت و حرمت انسان به ویژه نسل جوان زنان و دخترانی که از نادیده گرفته شدن، تحقیر و تحمیل آزرده شده‌اند، اینها و گزاره های دیگری که در حوصله‌ی این نوشتار نیست، بخشی از ترجیع‌بند سخنان ایشان بود.

برای تحقق این وعده‌ها و برنامه های اعلام شده، علل و عوامل متعددی دخیل خواهند بود که از مهمترین آنها کابینه‌ و همکاران جناب پزشکیان است.

حالا باید دید آیا افرادی را که ایشان بعنوان همراهان و مجریان سیاست های اعلام شده معرفی نموده است، در تحقق خواسته های رییس جمهور که همان «ترجمان اراده‌ی ملت » بویژه در حوزه اقتصاد، سیاست، امنیت و کرامت مردم و آشتی دادن جامعه با ارکان حاکمیت است، همراه و همدل و هم عقیده خواهند بود؟ و یا جناب رییس جمهور «محذوریاتی » در انتخاب کابینه داشته است که در این صورت او را باید « معذور » دانست؟/ انتهای پیام

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false