×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
آموزش با هدف ایجاد چالش پژوهشی باشد

معاون پژوهش و نیروی انسانی آموزش و پرورش ناحبه یک خرم‌آباد گفت: آموزش باید در جهت ایجاد چالش پژوهشی باشد

دکتر علی رومی‌پور در گفت‌و‌گو با پژواک لرستان در تشریح حوزه‌های آموزش نیروی انسانی، پژوهشی، ساماندهی نیروی انسانی و سرویس مدارس محروم روستایی اظهار کرد: در حوزه سرویس مدارس بخش مرکزی، سیاست آموزش و پرورش بر این روال است که مدارس با جمعیت دانش آموزی زیر نرم را در یک مدرسه تجمیع کنند و در قالب این کار بتوانند به دانش آموزان سرویس ایاب و ذهاب ارائه دهند و دانش آموزان را از نظر مالی حمایت کنند که جهت ادامه تحصیل مشکلات مالی نداشته باشند.
وی ادامه داد: در سال گذشته دوستان برای این سرویس‌ها در مجموع سه ماهه اول کمتر از شش میلیون تومان کمک مالی ارائه دادند ولی ما امسال پانزده میلیون تومان جذب و به مناطق محروم اختصاص دادیم و برای سه ماهه دوم این مبلغ به بالای بیست میلیون تومان خواهد رسید.
رومی‌پور خاطر نشان کرد: به این صورت در بخش مرکزی به جز سه سرویس که متاسفانه نتوانستیم پوشش دهیم بقیه سرویس‌ها را دراین بخش حمایت کردیم.
معاون آموزش و پرورش ناحیه یک خرم‌آباد با گلایه از وزارت خانه حاطر نشان کرد: متاسفانه امسال کلاس‌های ضمن خدمت حتی برای کتاب‌های جدیدالتالیف به صورت حضوری نداشتیم چراکه مشکلات اقتصادی مانع برگزاری این کلاس‌ها شده است و امیدواریم وزارت آموزش و پرورش برای برگزاری این کلاس‌های حضوری تدبیری خاص بیاندیشد.
وی با بیان اینکه تنها ارگانی که باید به روز باشد نیروهای فرهنگی هستند که باید از نوین‌ترین روش ها و اطلاعات علمی برای آموزش استفاده کنند، تصریح کرد: در این راستا تلاش های پیگیری برای معرفی سامانه جامع کلاس‌های ضمن خدمت (Ltms) به همکاران انجام گرفته است.
رومی‌پور یادآور شد: سال ۹۷ هشت معلم نمونه در سطح شهرستان خرم آباد (ناحیه یک) انتخاب و به استان معرفی شدند. همچنین ۴۴ نفر از همکاران توانمند فرهنگی را براساس نظرسنجی ها ازبین ۳۳۰۰ نفر همکار مورد تقدیر قرار دادیم.
رومی‌پور یادآور شد: همچنین سال ۹۷، از ۸ نفر از پژوهشگران برتر ناحیه تجلیل کردیم به تعداد ۹۰ نفر پژوهشگر نیز تقدیرنامه استانی تقدیم کردیم.
این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: آموزش باید در‌جهت ایجاد چالش پژوهشی انجام گیرد تا دانش آموزان به سمت پژوهش و یادگیری سوق پیدا کنند نه فقط براساس محفوظات باشد.
رومی‌پور گفت: ساماندهی نیروی انسانی از دغده های معاونت پژوهشی آموزش و پرورش است که اولویت کاری خود را بر این محور قرار دادیم و بیشترین وقت خود و همکاران را دراین حوزه متمرکز کردیم تا توانستیم ابلاغ همکاران را واقعی سازی کنیم.
معاون پژوهشی آموزش و پرورش ناحیه یک خرم‌آباد اظهار کرد: در مدت مشابه سال قبل برای حل مشکلات ۴۵۹ نفر نیروی بلاتکلیف که به هرجهت ابلاغشان مشکل داشت،تلاش و پیگیری های زیادی صورت گرفت تا توانستیم این تعداد را درسال جاری به کمتر از ۱۲نفر تقلیل دهیم و در صدد آنیم که همین تعداد را به صفر برسانیم، این امر انقلابی، در ساماندهی نیروهای انسانی این ناحیه محسوب می شود.
انتهای پیام

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false