×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
آیا شواهدی جدید بر وجود حیات در مریخ پیدا شده است؟


به گزارش پایگاه خبری پژواک لرستان/به نظر می رسد چیزی در مریخ در حال تولید متان در نزدیکی مریخ نورد کنجکاوی ناسا است. آیا ممکن است نوعی زندگی میکروبی باشد؟

یافته های جدید همچنین می تواند اشاره به آب باستانی (حیات باستانی) داشته باشد.

مریخ نورد کنجکاوی ناسا ممکن است در نزدیکی انبوهی از اطلاعات نشسته باشد که احتمالا حاوی نشانه هایی از حیات در مریخ است. New Scientist و Space.com خاطرنشان کردند که محققان کالتک (Caltech) شش مکان را برای “جوشش” متان (محل ثبت نشر متان در رادار) در این سیاره شناسایی کرده اند ، که یکی از آنها در  چند ده مایلی جنوب غربی این مریخ نورد است. در حالت ایده آل ، مریخ نورد کنجکاوی می تواند میزان انتشار گازهای گلخانه ای را بررسی کرده و ماهیت واقعی آنها را تعیین کند.

کنجکاوی از زمان فرود آمدن در مریخ در سال ۲۰۱۲ شش بار جوشش متان را کشف کرده است، اما دانشمندان تاکنون موفق به یافتن منابع خود نشده اند. مدارگرد ردیاب گاز اگزومارس (Orbiter Trace Gas Orbiter) اروپا نیز نتوانسته است متان را در سطوح جوی ردیابی کند. تیم کالتک با مدل سازی ذرات متان به عنوان بسته و ردیابی مسیرهای آنها بر اساس سرعت باد ، منابع زمینی را محدود کرد.

انگجت اشاره کرد این تحقیقات هنوز مورد بررسی قرار نگرفته است و بنابر این باید با احتیاط کامل نسبت به نتیجه‌گیری از آن اقدام کرد.همچنین کاملاً محتمل است که این گاز منشاء غیر ارگانیک داشته باشد که حتی اگر چنین باشد، ممکن است این منابع جوشش متان به فعالیت سطح‌شناسی مرتبط با آب مایع گره خورده باشند. چرا که گزارش شده سیاره مریخ در اوایل عمر خود مقادیر زیادی آب داشته است و حتی اگر در این منابع، آب فعال وجود نداشته نباشد، یک مطالعه از نزدیک می‌تواند تاریخ مریخ را نشان دهد/ انگجت

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false