×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
آیا کرونا ضعیف شده است؟

به گزارش پایگاه خبری پژواک لرستان به نقل از ایسنا/ یک متخصص عفونی با اشاره به کاهش موارد جدید ابتلا به کرونا در کشور درباره برخی شایعات مبنی بر ضعیف شدن و از بین رفتن کرونا طی دو ماه آینده، گفت: طبق اعلام دبیر کل سازمان بهداشت جهانی ما نمی توانیم برای پایان اپیدمی کرونا تاریخی را تعیین کنیم.

دکتر مسعود مردانی افزود: باید توجه کرد که برخوردهای تمامی کشورها با اپیدمی کرونا متفاوت است. در حال حاضر اقداماتی که در آمریکا انجام می شود با اقدامات کشورهای اروپایی برای کرونا کاملا متفاوت است. بسیاری از کشورهای اروپایی مانند ایتالیا و اسپانیا بازگشایی انجام دادند، در حالی که برخی کشورها همچنان قرنطینه می کنند.

کرونا تا ابد با ما می ماند

مردانی با بیان اینکه کرونا تا ابد با ما می ماند، گفت: اتفاقی که خواهد افتاد، کنترل بیماری است و کنترل بیماری زمانی رخ می دهد که ۳۰ تا ۷۰ درصد جمعیت در معرض خطر در دنیا به این ویروس مبتلا شوند و بهبود یابند، که در این صورت دیگر مبتلا نمی شوند. البته مواردی از ابتلای مجدد گزارش شده است، اما میزان آن بسیار کم است. در این زمان است که می توان گفت بیماری کنترل شده است، اما پایانی برای اپیدمی وجود ندارد و ممکن است در زمستان بیماری مانند آنفلوآنزا، سرماخوردگی و … وجود داشته باشد.

این متخصص عفونی درباره کاهش مرگ و میر ناشی از کرونا در فروردین ماه به بعد، گفت: یکی از دلایل این موضوع این است که موارد جدید بروز کووید-۱۹ به طور کلی کاهش یافته است. به طوری که در حال حاضر در مطب من از ۴۰ بیماری که مراجعه می کنند، دو تا سه نفر مورد جدید کرونایی وجود دارد. در حالی که پیش از این ۲۰ تا ۳۰ مورد جدید شناسایی می شد. بنابراین وقتی بروز موارد جدید بیماری کاهش یابد، میزان موارد بستری، انتقال به آی سی یو و در نهایت مرگ و میر کاهش می یابد. اگر بروز موارد جدید مجددا افزایش یابد، مرگ و میر هم افزایش خواهد یافت.

مردانی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۳۰۰۰ بیمار کرونایی در آی سی یو بیمارستان ها داریم که متاسفانه نیمی از این افراد احتمال مرگ و میر دارند، گفت: طبق تجربیات ما ۵۰ درصد از بیمارانی که در آی سی یو بستری می شوند، از بین می روند. البته خوشبختانه میزان ورودی بیماران به بیمارستان ها کاهش یافته و اگر این روند ادامه یابد، می توان گفت که میزان مرگ و میرمان در ماه آینده بسیار کمتر خواهد شد.

وی درباره آخرین پیگیری ها برای درمان کرونا نیز گفت: تاکنون هنوز درمان انتخابی برای ویروس کرونا در دنیا ارائه نشده است و تمام داروهایی که مورد استفاده قرار می‌گیرند، به نوعی ممکن است ویروس را تحت کنترل قرار دهند، اما درمان انتخابی و قطعی محسوب نمی‌شوند

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false