×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
آیفون ۱۴ پرو با چه مشخصاتی معرفی خواهد شد؟


به گزارش پایگاه خبری پژواک لرستان/ پس از معرفی رسمی از گوشی‌های خانواده آیفون ۱۳، مینگ چی کو، تحلیلگر معتبر اپل، به‌تازگی انتظارات خود را در مورد آنچه از آیفون سال آینده با نام احتمالی آیفون ۱۴ یاد می‌شود، بیان کرده است. وی پیش‌بینی می‌کند که آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس از طراحی پنل جلویی با سوراخ نمایشگر بهره برده و با سنسور دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی عرضه خواهند شد.

کو در تازه‌ترین یادداشت خود بیان می‌کند:

“آیفون‌های اپل برای سال ۲۰۲۲ شامل: ۱- آیفون SE جدید با پشتیبانی از شبکه ۵G برای عرضه در نیمه اول ۲۰۲۲، ۲- آیفون جدید ۶٫۷ اینچی مقرون‌به‌صرفه برای نیمه دوم سال و درنهایت ۳- دو مدل جدید رده‌بالا مجهز به سوراخ نمایشگر به‌جای ناچ و دوربین واید ۴۸ مگاپیکسلی برای عرضه در دوره مشابه می‌باشند.”

این گزارش، اطلاعات منتشر شده پیشین از طرف خود کو و جان پروسر را تأیید می‌کند. از منظر طراحی، کو پیش‌تر گزارش داده بود که اپل در iPhone 14 Pro و iPhone 14 Pro Max، طراحی کنونی ناچ را به‌نفع راه‌حل “سوراخ نمایشگر” مشابه اکثر گوشی‌های اندرویدی، کنار می‌گذارد.

در ادامه انتظار می‌رود سری آیفون ۱۴ در دو سایز مختلف ۶٫۱ اینچ و ۶٫۷ اینچ نمایشگر عرضه شوند. این ابعاد به‌ترتیب می‌تواند مربوط به نسخه‌های آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ مکس درکنار آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس باشد. کو همچنین بار دیگر تاکید می‌کند که تنها مدل‌های Pro و Pro Max از طراحی جدید پانچ هول برخوردار بوده که احتمالا Face ID را نیز در زیر صفحه خود خواهند داشت، درحالی‌که دو مدل عادی دیگر، طراحی ناچ را حفظ خواهند کرد.

کو در ادامه می‌افزاید که آیفون ۱۴ مکس یا هر چیزی که درنهایت نامیده خواهد شد، قیمتی کمتر از ۹۰۰ دلار خواهد داشت. برای مقایسه، آخرین نسخه از این مدل با نام آیفون ۱۳ پرو مکس، برچسب قیمتی معادل ۱۰۹۹ دلار را درحالت پایه خود دارد.

کو همچنین پیش‌تر گفته بود که آیفون ۱۴ می‌تواند از Touch ID زیر نمایشگر پشتیبانی کند. با این حال، در یادداشت اخیر، او با پس گرفتن این ادعا، بیان می‌کند که آخرین یافته‌ها نشان می‌دهند که اپل عرضه آیفون با Touch ID زیر صفحه را به‌علت “پیشرفت کمتر از حد انتظار در مراحل توسعه” تا نیمه دوم سال ۲۰۲۳ به‌تعویق انداخته است.

در مورد دوربین اصلی با سنسور جدید ۴۸ مگاپیکسلی نیز، وی بیان می‌کند که ممکن است تصاویر خروجی همچنان دارای رزولوشن ۱۲ مگاپیکسل باشند. اپل می‌تواند از فناوری موسوم به «حالت خروجی چهار سلولی» که در دستگاه‌های اندرویدی استفاده می‌شود، برای گرفتن اطلاعات خام ۴۸ مگاپیکسلی و ایجاد یک تصویر خروجی ۱۲ مگاپیکسلی با جزئیات بیشتر و نویز کمتر استفاده کند.

نظر شما چیست؟ آیا اپل درنهایت و پس از سال‌ها تاخیر نسبت به تولیدکنندگان اندرویدی، تن به استفاده از فناوری‌های فعلی آنان شامل سوراخ نمایشگر و سنسور ۴۸ مگاپیکسلی دوربین می‌دهد؟ همانطور که گفتیم، موارد ذکر شده سال‌هاست که در گوشی‌های مختلف اندرویدی شامل پرچمدار، میان‌رده و حتی اقتصادی استفاده می‌شوند و در زمان نگارش این مطلب، شماری از سازندگان به‌سراغ نمونه‌های نوین جدیدی شامل دوربین سلفی زیر نمایشگر و سنسورهای بزرگ‌تر با مگاپیکسل بیشتر و فناوری‌های جدید رفته‌اند؛ بنابراین تاخیر اپل در این مورد تاحدودی ناامیدکننده است.ترنجی

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false