×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
احتمال تعطیلی بازار در لرستان



به گزارش پایگاه خبری پژواک لرستان/ استاندار لرستان گفت: با توجه به قرارداشتن برخی شهرهای استان در وضعیت هشدار شیوع کرونا، احتمال بازگشت برخی محدودیت‌ها از جمله تعطیلی بازار و کنترل رفت و آمدها وجود دارد.

سیدموسی خادمی، استاندار لرستان اظهار کرد: بنابر پیشنهاد مسوولان شهرستانی و استانی، شهرهایی که در وضعیت قرمز هستند می توانند با هماهنگی ستاد ملی مدیریت کرونا محدودیت‌های قبلی را به مدت یک هفته اعمال کنند.
خادمی تاکید کرد: با وجود شیوع کرونا تلاش شده واحدهای اقتصادی کمترین تبعات ناشی از تعطیلی بازار را داشته باشند اما در صورت ادامه روند برخی بی توجهی ها و رعایت نکردن شیوه نامه های بهداشتی، محدودیت هایی برای مکان های عمومی از جمله بازار و مراکزخرید در نظر گرفته می شود.
وی ادامه داد: این محدودیت‌ها شامل تعطیلی بازار، کنترل رفت و آمد و تعطیلی ادارات است که در صورت ادامه روند هشدار و رسیدن به وضعیت قرمز اعمال خواهد شد.
استاندار لرستان همچنین گفت: علاوه بر افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در روزهای اخیر، تعداد فوتی های ناشی از این بیماری در استان روند افزایشی داشته و باوجود اعلام نشدن لرستان در لیست استان های وضعیت قرمز، اما بر اساس آمار مبتلایان، کماکان در وضعیت هشدار قرار داریم.
خادمی افزود: وضعیت استان بر اساس استانداردهای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص میزان ابتلا و نوع مرگ و میر، قرمز نیست اما شرایط مطلوبی هم نداریم و روزانه ۲۰۰ مورد آزمایش های افراد مشکوک به کرونا مثبت می شود که به طور قطع آمار مبتلایان بیش از این تعداد و در میان افراد مختلفی که تست نداده اند بیشتر است.
وی با اشاره به اینکه ۵۰ تا ۶۰ بیمار مبتلا به کرونا روزانه در مراکز درمانی استان بستری می شوند ادامه داد: هرچند برخی روزها موردی از مرگ بیماران کرونا در استان گزارش نمی شود اما در بعضی موارد ۲ تا سه نفر طی ۲۴ ساعت فوت می شوند.
استاندار لرستان گفت: اگر چه وضعیت ابتلا در شهرستان ها متغیر است اما به طور متوسط بیشترین مبتلایان در ازنا، خرم آباد و بروجرد شناسایی شده اند.
خادمی تاکید کرد: تهیه و توزیع ماسک به مقدار لازم و قیمت مناسب در سطح بازار باید مورد توجه ویژه قرار گیرد و دانشگاه علوم پزشکی و تعزیرات با همکاری نیروی انتظامی نسبت به پلمب واحدهای صنفی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند اقدام نمایند.ایرنا

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false