×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
ادعای دیلی‌میل: پوتین خانواده‌اش را به یک شهر زیرزمینی مخفی فرستاد


به گزارش پایگاه خبری پژواک لرستان/ یک منبع داخلی ادعا کرده است که ولادیمیر پوتین، خانواده خود را به یک «شهر زیرزمینی مخفی» فرستاده و قرار است «یک مانور تخلیه هسته‌ای» را با طرح روز قیامت کرملین برگزار کند.

به نقل از روزنامه دیلی‌میل، یک منبع که پیش‌تر گفته بود پوتین از مشکلات پزشکی متعدد و جدی رنج می‌برد، مدعی شده است رئیس‌جمهوری روسیه اخیرا با درخواست انجام مانور هسته‌ای، ژنرال‌های ارشد خود را شوکه کرده و این نگرانی را افزایش داده است که او برای درگیری هسته‌ای آماده می‌شود.

یکی دیگر از کارشناسان روسی مدعی شده است که پوتین خانواده خود را به مکانی مخفی منتقل کرده که فقط یک پناهگاه نیست، بلکه یک شهر زیرزمینی بزرگ است تا آنها را از خطرات احتمالی هسته‌ای در امان نگه دارد.

پوتین پیش‌تر متحدان ناتو را تهدید کرده بود که اگر در مناقشه اوکراین مداخله کنند، «عواقبی بزرگ‌تر از هر چیزی که در تاریخ با آن مواجه شده‌اند» خواهند داشت. او همچنین نیروهای هسته‌ای روسیه را در اوایل ماه جاری در حالت آماده باش قرار داد.

روز شنبه، روسیه موشک مافوق صوت کینژال با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای «غیرقابل توقف» خود را پرتاب و یک انبار نظامی در اوکراین را منهدم کرد.

همچنین کانال تلگرامی جنرال اس وی آر در پست اخیر خود اعلام کرد که از طرف رئیس‌جمهوری به شخصیت‌های ارشد سیاسی هشدار داده شده است که شاید در آینده نزدیک در تمرین تخلیه در صورت وقوع جنگ هسته‌ای شرکت کنند.

همه کسانی که با این هشدار تماس گرفتند، به طور جدی از این ابتکار رئیس‌جمهوری متعجب و نگران شده‌اند. اما همه، بدون استثنا، آمادگی خود را برای شرکت تأیید کردند.

یکی از عناصر برنامه‌های روسیه برای جنگ هسته‌ای، ناوگان «کرملین‌های پرنده» (ایلیوشین ایل-۸۰ ماکس‌دوم‌ها، در حالت آماده‌باش دائمی) است که توسط پوتین و نزدیک‌ترین متحدانش برای حفظ فراتر از یک جنگ احتمالی استفاده می‌شود.

این هواپیمای «روز قیامت» یا «آخرالزمان» پس از کهنه شدن، با هواپیمای اقتباس‌شده ایلیوشین ۹۶-۴۰۰M جایگزین شده که به رهبر روسیه اجازه می‌دهد تا در هنگام یک فاجعه اتمی، نیروها و موشک‌ها را کنترل کند.

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false