×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
از تلاش برای بقا تا جنگ قهرمانی در تهران


به گزارش پایگاه خبری پژواک لرستان/ آخرین هفته‌ فصل بیستم لیگ برتر فوتبال با حساسیت‌های خاص خود پیگیری خواهد شد.
لیگ بیستم در حالی با انجام دیدارهای هفته سی‌ام به اتمام می‌رسد که جذابیت‌های خاص خود را چه برای قهرمانی، چه برای کسب سهمیه و چه برای بقا در لیگ برتر دارد. ۲ تیم برای قهرمانی می‌جنگند، ۳ تیم برای کسب سهمیه چهارم رقابت دارند و ۳ تیم هم تلاش می‌کنند تا از سقوط فرار کنند.
جنگ قهرمانی در تهران
پرسپولیس با ۶۴ امتیاز و تفاضل گل ۳۱، در صدر جدول قرار دارد و شاگردان محرم نویدکیا با ۶۲ امتیاز و تفاضل ۲۸ در رده دوم قرار دارند. سپاهان در تهران مهمان استقلال رده سومی است و عملکرد رقیب سنتی پرسپولیس برای جلوگیری از قهرمانی سرخ‌ها می‌تواند جالب توجه باشد زیرا در صورت تساوی پرسپولیس، سپاهان می‌تواند با شکست استقلال با اختلاف بیش از ۲ گل، به سلسله قهرمانی‌های اخیر پرسپولیس پایان دهد.
در سوی دیگر، شاگردان بحیی گل‌محمدی در شهر قدس میزبان شاگردان دیگر تیم تهرانی یعنی پیکان هستند. پیکانی که سرمربی پرسپولیس آن یعنی مهدی تارتار این قول را داده که بازیکنانش با تمام وجود از مهمان خود پذیرایی خواهند کرد. پرسپولیس در صورت قهرمانی، به پنجمین قهرمانی متوالی خود در لیگ برتر می‌رسد و سپاهان تنها تیمی است که می‌تواند در صورت توقف پرسپولیس مقابل پیکان، مانع این کار شود.
تلاش مربیان استقلالی برای کسب سهمیه چهارم
تکلیف ۳ سهمیه آسیایی لیگ برتر مشخص شده و ۳ تیم در هفته پایانی در تلاش هستند تا با قرار گرفتن در رده چهارم و در صورت قهرمانی استقلال در جام حذفی، موفق به کسب سهمیه چهارم آسیایی شوند. فولاد و گل‌گهر سیرجان که از طریق جام حذفی هم می‌توانند به این سهمیه دست پیدا کنند، در هفته پایانی لیگ به دنبال کسب رده چهارم هستند.
فولاد در مشهد مهمان پدیده رده هشتمی است و گل‌گهر در خانه میزبان نساجی بی‌انگیزه‌ای است که دیگر دغدغه بقا ندارد و در لیگ برتر ماندنی شده است. البته دیگر تیم مدعی کسب رده چهارم که نسبت به شاگردان نکونام و قلعه‌نویی شانس کمتری دارد، تراکتور است که باید در تبریز میزبان سایپا باشد. سایپا در رده پانزدهم قرار دارد و نیاز مبرمی به کسب ۳ امتیاز دارد. در جدول رده‌بندی، فولاد با ۴۴، گل‌گهر با ۴۳ و تراکتور با ۴۲ امتیاز در رده های چهارم تا ششم قرار دارند.
نفس‌های آخر برای بقا
۳ تیم نفت مسجدسلیمان، ذوب‌آهن اصفهان و سایپا در هفته آخر لیگ بیستم تلاش می‌کنند تا در لیگ برتر بمانند تا یکی از آن‌ها همراه با ماشین‌سازی به لیگ یک سقوط کند. سخت‌ترین دیدار، مصاف سایپا با تراکتوری است که نیم‌نگاهی به کسب سهمیه آسیایی دارد و برای این بازی بی‌انگیزه نیست.  ذوب‌آهن در خانه مهمان شاگردان محمد ربیعی در مس است و نفت مسجدسلیمان در اراک باید با شاگردان علیرضا منصوریان در آلومینیوم رقابت کند. ذوب‌آهن و سایپا با ۲۶ امتیاز و تفاضل ۱۰- و ۱۱- به ترتیب در رده‌های چهاردهم و پانزدهم هستند و نفت مسجدسلیمان که شانس بیشتری برای ماندن در لیگ برتر دارد با ۲۸ امتیاز و تفاضل گل ۹- در رده سیزدهم قرار دارد.
تمام بازی‌های هفته سی‌ام لیگ برتر فوتبال از ساعت ۲۱:۱۵ در شهرهای مختلف آغاز خواهد شد. برنامه بازی‌های هفته سی‌ام به شرح زیر است:
صنعت نفت آبادان – ماشین‌سازی تبریز، ورزشگاه تختی آبادان
آلومینیوم اراک – نفت مسجدسلیمان، ورزشگاه امام خمینی اراک
گل‌گهر سیرجان – نساجی مازندران، ورزشگاه سردار سلیمانی
پدیده مشهد – فولاد خوزستان، ورزشگاه امام رضا(ع)
استقلال – سپاهان، ورزشگاه آزادی
تراکتور – سایپا، ورزشگاه یادگار امام
ذوب‌آهن – می رفسنجان، ورزشگاه فولادشهر
پیکان – پرسپولیس، ورزشگاه شهدای شهر قدس

ایسنا/Mr

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false