×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
از حرف تا عمل: بهروز یاراحمدی


سخنی به گزافه نیست اگر عنوان شود وضعیت فعلی استان لرستان برآیند عملکرد مسئولان آن در ادوار مختلف است. به گواه آمارهای موجود از نرخ تورم و بیکاری استان‌های کشور ، شاخص فلاکت در دو استان لرستان و کردستان در وخیم‌ترین وضعیت قرار دارد. ( شاخص فلاکت حاصل جمع عددی دو فاکتور نرخ بیکاری و تورم است ) در بین استان‌های کشور، استان لرستان با داشتن نرخ بیکاری۱۶/۸ درصد و نرخ تورم ۳۷ درصد با شاخص فلاکت ۵۳٫۸ درصدی مفلوک‌ترین استان شناخته شده‌است.

به باور کارشناسان اقتصاد، نجات از وضعیت اسفبار فعلی، نیاز به برنامه ریزی‌های مناسب ، خصوصاً در حوزه ی گردشگری دارد، حوزه‌ای که اتفاقاً استان لرستان به واسطه موقعیت جغرافیایی ویژه و داشتن اماکن و آثار باستانی در آن مزیت بالایی دارد. توجه به گردشگری در طبیعت و ترویج آن ( اکوتوریسیم ) و نیز مدیریت منابع آب برای استفاده درست از دشت های حاصلخیز استان، ترویج کشت گلخانه‌ای، توجه به صنایع تبدیلی کوچک و صنایع دستی راه حلهایی است که در میان‌ مدت و بلند‌مدت می توان به وسیله‌ی آن از آمار بالای بیکاران کاست و شاخص فلاکت را کاهش داد.

این روزها مقارن با شروع به کار دوره‌ی یازدهم مجلس شورای اسلامی است. روزهایی که هریک از نامزدهای نمایندگی مجلس برای رسیدن به آن بسیار برنامه‌ریزی کرده و جهت گرفتن رای موکلان خویش وعده‌های گوناگون داده‌اند. نا گفته پیداست حل مشکل و معضلات استان با در نظر گرفتن آمارهای وحشتناک فوق، تنها در صورتی امکانپذیر است که همه‌ی مسئولین دست در دست هم دهند و با استناد به سندهای بالادستی، توسعه‌ی همه جانبه‌ی استان را اولویت اول مسئولیت خویش قرار دهند و این مهم می‌تواند به‌ وسیله‌ی وکلای مردم لرستان در مجلس محقق شود. ضمن تبریک شروع کار به نمایندگان استان لرستان، امید است با وفاق و هم‌افزایی به سمت گره‌گشایی از مشکلات انبوه استان همت گمارده و به دور از رویه‌های مرسوم تبلیغاتی، در جهت عملیاتی کردن وعده‌های انتخاباتی خویش قدم بردارند. وَالسَّلَامُ عَلَى مَنِ اتَّبَعَ الْهُدَى
انتهای پیام

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false