×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
استاندار لرستان: معلم حامل مهمترین ویژگی بشر است

استاندار لرستان در آغاز هفته معلم گفت؛ اهمیت مقام معلم به دلیل اهمیت علم و دانش و انتقال آن است.

به گزارش پایگاه خبری پژواک لرستان؛ دکتر خادمی در مراسم بزرگداشت روز معلم از زحمات مجموعه آموزش و پرورش و معلمان استان تقدیر و تشکر کرد.

استاندار لرستان گفت: معلمی شغل بسیار ارزشمندی می باشد به این دلیل که حامل مهمترین ویژگی بشر بوده و اهمیت مقام معلم به واسطه انتقال علم و دانش است.

دکتر خادمی افزود: اگر علم و دانایی را بزرگترین ویژگی و عامل متمایز کننده بشر نسبت به سایر موجودات بدانیم، معلم مسئولیت انتقال این علم و دانایی را بر عهده دارد.

وی اظهارداشت: برخلاف گذشته، امروز نقش علم و دانش در دنیا بسیار پررنگ تر و با اهمیت تر شده و موضوع مهم نقش قدرتمندی است که دانش ایفا می کند و اگر جامعه ای به دنبال قدرتمند شدن باشد باید قدرت علم و دانش خود را بالاتر ببرد.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه امروزه قدرت های فیزیکی، منابع و معادن جای خود را به علم و دانش داده، ادامه داد: نظریه های جدید قدرت علمی بیشترین وزن را به مولفه دانش، تولید دانش و اقتصاد دانش بنیان خواهد داد.

دکتر خادمی تصریح کرد: معلمان آموزش و پرورش به واسطه شغل خود دارای جایگاه برجسته ای در جامعه هستند زیرا مهمترین سرمایه های یک کشور که نیروی انسانی باشد در اختیار آنها برای آموزش قرار می گیرد و معلمان از این حیث مهمترین امانت داران سرمایه‌های کشور هستند.

وی با بیان این موضوع که در دولت تدبیر و امید فارغ از شعارها توجه ویژه‌ای به حوزه آموزش و پرورش شده است، خاطرنشان کرد: با ارزیابی شاخص ها می توان دریافت این مهم نسبت به دولت های قبلی از اهمیت بیشتری برخوردار بوده و مورد توجه قرار گرفته است.

طبق آمارهای اعلام شده میانگین دریافتی حقوق معلمان نسبت به زمان آغاز کار دولت تدبیر و امید تقریبا ۷ برابر شده است که در مقایسه با سایر مشاغل، هیچ شغلی افزایش حقوق مانند معلمان را نداشته است.

استاندار لرستان با تشریح بخشی از اقدامات دولت تدبیر و امید در حوزه آموزش و پرورش استان گفت: افزایش مراکز رفاهی فرهنگیان در لرستان نسبت به قبل و سه برابر شدن فضای آن از ۷۵۰۰ متر مربع به حدود ۲۲۰۰۰ متر مربع، فراهم شدن مقدمات کار پروژه ساخت مسکن فرهنگیان با بیش از ۷۰۰ واحد مسکونی و ساخت ۵۰۰ واحد آموزشی با بیش از دو هزار کلاس طی سال های اخیر از اقدامات مهم دولت در لرستان است .

دکتر خادمی افزود: حدود ۴۰۰ مدرسه استان در سیل اخیر دچار خسارت کامل شده بود و یا نیاز به تعمیرات داشت که تعداد زیادی از آنها در همان شش ماهه نخست سال ۹۸ ساخته و یا تعمیر شدند و در مهرماه همان سال مورد استفاده قرار گرفتند .

وی استخدام ۸۱۰۰ معلم طی سالهای اخیر و ایجاد زمینه اشتغال جوانان استان را از دیگر اقدامات دولت در استان عنوان کرد و گفت: افزایش چهار و نیم درصدی پوشش تحصیلی از دیگر گام های مهم دولت بوده که با توجه به کوهستانی بودن و پراکندگی روستاها در لرستان عدد قابل توجهی می باشد و همچنین نرخ باسوادی در لرستان نیز ۴ درصد رشد داشته و به عدد ۹۵ درصد رسیده است.

سید موسی خادمی یادآور شد: معلمان با توجه به شرایط شغلی خود در دوران شیوع ویروس کرونا عملکرد قابل قبولی در بحث آموزش داشته‌ و به خوبی خود را با روش های جدید آموزش سازگار کرده‌اند و حفظ کیفیت آموزشی با توجه به غیر حضوری بودن کلاس های درس نشان از تلاش ویژه معلمان و مجموعه آموزش و پرورش در شرایط کنونی دارد.

استاندار لرستان در پایان اظهار داشت: به نظر می آید در شرایط کنونی استفاده از شیوه های نوین آموزشی به صورت غیر حضوری و مجازی را باید در کنار روش های قبلی برای پیشبرد فعالیتهای آموزشی دانش آموزان به کار بست و در این راستا لازم است تجهیز مراکز آموزشی و کمک به دانش آموزان برای خرید وسایل و ابزار با هدف فراگیری آموزشی در دستور کار قرار گیرد./ اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری لرستان

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false