×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
استیضاح وزارت نیرو و ابهامات اساسی آن: سید حسین صادقیان


یکسال پیش فرهاد ایزد جو مدیر عامل سازمان آب و برق خوزستان طی یک مصاحبه عنوان کرد که وزیر نیرو با تخصیص آب به فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری موافقت کرد!

با توجه به جوابیه معاون پارلمانی وزیر نیرو به سوال نماینده ی خرم آباد در خصوص تاثیر طرح ۵۵۰ هزار هکتاری در حوضه های کرخه و دز و نقش آن در کاهش تخصیص منابع آب در استان لرستان رئیس سازمان آب و برق خوزستان و وزارت نیرو باید به سوالات زیر پاسخ دهند.

معاون پارلمانی وزارت نیرو در جواب نامه ی جناب آقای ویسکرمی نماینده ی خرم آباد در خصوص تاثیر طرح ۵۵۰ هزار هکتاری رهبری در کاهش تخصیص های استان لرستان که البته در استان کهگیلویه و بویر احمد هم چنین است نوشته بود، اراضی ۵۵۰ هزار هکتاری حق آبه بر تاریخی و تخصیص آب تاریخی و قانونی داشتند!!!

۱- اگر این اراضی تخصیص قانونی داشتند و کشت می‌شدند وزیر نیرو باید با چه چیزی موافقت کند؟ مگر قبلا تخصیص نداشتند؟

۲- آیا سالها عدم تخصیص بودجه عمدی و برنامه ریزی شده و مخالفت نمایندگان خوزستان با طرح های استان‌های چهار محال، کهگیلویه و بویر احمد و لرستان باعث جاری شدن تخصیص آب قانونی این استان‌ها به استان خوزستان و گسترش سطح زیر کشت در این استان در حوضه های آبریز شده است و حالا این گسترش که با استفاده از تخصیص قانونی این استان‌ها انجام شده ملاک عنوان کشت تاریخی و بهبود وضع موجود قرار گرفته است؟

۳-چرا وزارت نیرو و سازمان بازرسی کشور به جای بررسی وضعیت تاریخی این اراضی مدام نامه های نمایندگان این ۳استان را با جواب‌های غیر کارشناسی جواب داده و حق را به استان خوزستان می‌دهد ؟

۴- آیا تحقیق تفحص اخیر با میدان داری جلیل مختار نماینده ی آبادان ارتباطی با این موضوع و ضایع کردن حق استان‌های بالا دست ذی نفع در این حوضه های آبریز و از بین بردن پروژه های آنها برای توسعه ی غیر قانونی کشاورزی در استان خوزستان دارد یا فقط مخالفت با پروژه های انتقال آب است؟/ انتهای پیام

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false