×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
اعضای کابینه دوازدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟


به گزارش پایگاه خبری پژواک لرستان/ اعضای کابینه دوازدهم در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) پنجم شهریور ماه ۱۳۹۹ هیات وزیران در حیاط دولت با حضور در جمع خبرنگاران به سوالاتشان پاسخ دادند.

رئیس جمهور در جلسه هیات دولت با بیان اینکه در اثر تحریم های گسترده و فشارهای بی سابقه در سال ۹۷، حدود ۵۰ میلیارد دلار از درآمد کشور کاسته شد، گفت: با وجود اعمال شدید ترین تحریم ها طی دو سال گذشته، مهمترین افتتاح ها را در کشور داشته ایم و در شرایط تحریم با مجانی شدن برق بیش از ۳۰ میلیون نفر از مردم کشور، آرزوی ۴۲ ساله محقق شده است و این مایه افتخار دولت دوازدهم است.

همچنین مشروح گفت‌وگوهای لعیا جنیدی معاون حقوقی رییس جمهور، حسینعلی امیری معاون پارلمانی رییس جمهور، محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، جعفر سرقینی سرپرست وزارت صمت، فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد با خبرنگاران را میتوانید در لینک های زیر بخوانید.

پاسخ حقوقی معاون رئیس جمهور به تهدید های آمریکا
لعیا جنیدی معاون حقوقی رییس جمهور در واکنش به تهدیدهای آمریکا علیه ایران یادآور شد: مطابق مواد ۱۰ و ۱۱ قطعنامه ۲۲۳۱ که مستند خود آمریکاست، کسی می‌تواند این مساله را به شورای امنیت ببرد که خودش سند برجام را رعایت کرده باشد.
وی افزود: ما استدلال‌های روشنی داریم، استدلال آیینی و شکلی ما این است که اگر می‌خواهیم به توافقی استناد کنیم باید اول به آن متعهد باشیم یا در آن عضویت داشته باشیم یا طرف فعال باشیم که آمریکا چنین موقعیتی در برابر برجام ندارد.

ابلاغ استجازه رهبری به مجلس از اختیارات دولت نیست
حسینعلی امیری معاون پارلمانی رییس جمهور با بیان اینکه رییس جمهور با استجازه از رهبری ، سرپرست وزارت صمت را تعیین کرده است، اظهار کرد: هفته گذشته نماینده ای در این زمینه تذکر داد و رییس مجلس تذکر را وارد دانست، اما من قبلاً به صورت حضوری به نمایندگان گفته بودم که تعیین سرپرست با استجازه رهبری بوده است.

وی افزود: ابلاغ استجازه به مجلس شورای اسلامی مربوط به اختیارات دفتر رهبری است و اگر دفتر صلاح بداند به مجلس ابلاغ می کند. ابلاغ استجازه در حوزه اختیارات دولت نیست.

پیشنهاد جدید برای حقوق بازنشستگان مشاغل سخت و زیان آور
محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره همسان سازی حقوق بازنشستگان گفت: ممکن است احکام صادر شده با همه خواسته های بازنشستگان تطبیق نداشته باشد، بنابراین احکام اصلاحی انجام می شود. حدود دویست هزار نفر بازنشسته مشاغل سخت و زیان آور داریم که پیشنهاد جدیدی برای حل مشکلات آنها در زمینه همسان سازی حقوق در دست اجراست.

تلاشمان بر کمتر دخالت کردن در امور تولید کننده داخلی است
جعفر سرقینی سرپرست وزارت صمت در ارتباط با دخالت دولت در امور واحدهای تولیدی از طریق مجوزهای لازم جهت فعالیت این واحدها گفت: واحدهای تولیدی از این موضوع گله مند بودند؛ اما اجبار است. همیشه بازار داخل برای دولت مهم بوده است. اول بازار داخل و بعد صادرات . باید روالی را طراحی کنیم که کمترین نوسانات را در این بازار داشته باشیم. بعضا ناگزیر هستیم در اجبار مجوزها.

سرمایه‌گذاران بازار سرمایه حوصله به خرج دهند/ صیانت دولت از بورس معنایش تضمین نیست
فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد با تاکید بر اینکه سیاست دولت، صیانت از بازار سرمایه است گفت: صیانت معنی خاصی دارد و نباید با تضمین اشتباه گرفته شود.

وی افزود: کسانی که می‌خواهند برای بازار سرمایه بیایند باید حوصله به خرج دهند و نگذارند که دیگران از کم‌حوصلگی‌شان سوء استفاده کنند.

در جلسه امروز هیأت وزیران با افزایش فوق‌العاده جذب مورد عمل کارکنان شهرداری تهران، به میزان حداکثر تا ٣٠ واحد درصد پس از اعمال افزایش موضوع مصوبه سال گذشته هیات دولت در این خصوص، موافقت کرد.
همچنینبا تصویب دولت، سرمایه شرکت ملی نفت ایران افزایش یافت و به موجب این تصمیم، سرمایه شرکت ملی نفت ایران تا سقف مبلغ یک میلیارد و ٣٠٥ میلیون و ٤٢٧ هزار و ٤٨٠ میلیون ریال منقسم به ١٣٠ میلیون و ٥٤٢ هزار و ٧٤٨ سهم ١٠ میلیون ریالی افزایش می یابد.

Mr

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false